Karıncanın Fiyatı

Evet güvensizlik had safhada… Tanrıdan karıncaya, karıncadan karıncanın iç organlarına kadar. Marketin önündeki parkelerde gezinen karınca, bir iki üç dört beş …. yaklaşık 25 otuz tane olmalı yani, karıncada da bir kafa üç beş ayak var işte, diğer parkenin üzerinde 3 tane, ötede 5-6 tane da, az geride 1 tane daha, hangisinin hangi yöne gittiği belli değil… Rotalarını kaybetmiş, dümeni kırılmış gemi gibiler..

Marketin önündeki parkelerde gezinen karınca, burası mayınlı bölge hadi toparlanın gidin başka yere.. Duymaz ki, süpürgeyle uzaklaştırmaya çalışsan bir bir vakit yetmez, sen süpürsen nazikçe bir bakarsın yine incinmiştir..

Senin Tanrı sana kulak mı vermedi karınca, anlamıyor musun beni… Uzaklaşın buradan hadi… Karınca lisanı bilen var mı aranızda? Nasıl seslenelim de duysun beni.

Selamün aleyküm ablam, aleyküm selam… iki ekmek, üç beş yumurta, sigara, peynir …vs alır gider müşteri…

Marketin önündeki parkelerde ise bir ölüm kalım savaşı verildiğini görürsün. Belki üç kafa 8  bacak serilmiştir taşın üstüne, ayakları oynamaya devam eden karınca bedenleri kafaları yok, biraz çırpınır sonra sessizliğe bürünür o karınca bedeni..

Merhaba Ferdi Bey, nasılsınız, buyurun efendim hoş geldiniz, iki ekmek üç beş yumurta 1,5 litre su, cips … vb alır gider müşteri… Kaldırım üstünde yine can pazarı…

Nasılsın yiğenim, hallice üstad, bir karton sigara, iki poşet çekirdek vs… İyi günler üstadım..

Acaba kaç karınca telef oldu yine…

İşte ulu Tanrının Tanrıların kurduğu büyük ve deliksiz göklerin, sağlam dağlar ile desteklendiği yerkürede birkaç dakika, bir beş on dakikanın özeti…

Amca 0,5 uç var mı, olacaktı, bir kutu mu, evet amca, bakalım, 0,7 uç, burada değil, 0,7 uç bir kutu daha… Maalesef efendim, 0,5 kalem uçu kalmamış.. Suçu yok bir yavrucak, tek yaptığı kalemine uç almak için markete gelmek, tatlı tatlı seslenip almak istediği malzemeyi sormak…

Kaldırımın üstündeki karıncanın insanlardan, insanın karıncalardan haberi yok… Dünyanın hali böyle… Hadi durmayın anlatın Tanrının hikmetini… Verdiği canlara göz kulak olduğundan, nice hikmetlü organ verdiğinden bahsedin üstadım… Birkaç ayet paylaşın… Birkaç deruni öğüt verin… Karıncalar hangi siyasi görüşü paylaşıyor, hangi ülkede yaşıyor, hangi sistemle yönetiliyor, hangi Tanrıya el açıyor hadi durmayın efendiler… Ülkücü mü bu karıncalar, sosyalist mi, hangi tarikatten, hangi cemaatten, hangi kabileden, hangi milletten, liderleri hangisi, kralları nerede, var mı peygamberleri, kraliçeden mi alırlar talimatları…

Dünyanın çivisi çıkmış demek bile nafile çivisi kalmamış Tanrının… Karıncaların da hissi var mı, duygusu, idraki.. Olur mu yiğidim, hayvanlar bizim için yaratıldı, her birinin görevi bizim dünyada ortalama 72 yıl yaşatmak için kendi programlarına göre yaşamak.. Ezilmiş, ölmüş, kol bacak kafası kopmuş bize ne… Daha kurban var Tanrıya sunulacak…

Bir bakire  kız mı olsun kurbanınız bir hayvan mı, ateşte yakarak da kurban versek kabul eder mi ulu Tanrımız, inek mi keselim, koyun mu, öküz mü, yoksa geyikten ceylandan mı ister Tanrı, Tanrının ihtiyacı yok mu kurbana, bizim mi var, ah ne de haklısın üstadım, öğretmenim, büyüğüm, saygıda kusur etmekten imtina ettiğim haşmetlü kralım, peygamberim, atam, anam, kardeşim..

Bir karıncanın fiyatı kaç gayme şairim! 

30 Haziran 2021 3-4 dakika 187 denemesi var.
Yorumlar