Sporda Gülümseyen Çocuklarla Mutlu Bir Nesle

Başarının ardında ne veli vardır ne de öğretmenler.
Sadece çocuğun kendisi vardır...


Bir çocuk kendi aklına yetecek kapasite ile donatılmıştır.
Çocuk bu kapasiteyi ya kullanır ya da beyin loplarına ileti yollayarak tembellik yapar.

Bir çok veli oğlunun ya da kızının kapasitesini önemsemeden çocuklarını o dershaneden bu dershaneye yollayarak eğitmeye çalışıyorlar y a n l ı ş...

Önce çocuğun kendisine ne kadar yettiğini öğrenmek lazım. Karşısına geçip tehditler ya da aşağılayıcı kelimeler sarf etmekte yanlış... Her zaman tüm insanoğullarının nedeni henüz anlaşılmayan yasaklara karşı ilgisi vardır. unutmamak lazım...

Çocuk spor yapmak istiyorsa bırakın yapsın ya da müzikle uğraşmak istiyorsa ya da resimle. Avrupa ülkelerinde baktığınızda en önemli üç dersin yetenek dersleri olduğunu görürsünüz... Her hangi bir cafede oturduğunuzda mesleğiniz sorduklarında Spor, müzik, resim öğretmeniyim dediğinizde ayağa kalkıp tebrik edilirsiniz. Fakat ne yazık ki bizim ülkemizde ise tam tersi...

Spor yapıp da ne olacaksın diyen mi oda dersten mi diyen mi...
İlk Beden Eğitimi Dersinin okutulmasını isteyen Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ken şimdi bakın ne haldeyiz... Dünyada ilk ders olarak bizde işlenmiş oysa...

Çocuğun aklını her şeyden önce korkulardan arındırın. Sizden öğretmeninden korkmasın.
Empati yapmasını sağlayın ki çocuk yenilgisinde bile gülümsesin... Kalbin şifasi değil midir gülümseme...

Gülümse devam etsin diye içimdeki çocukta, bende geçen hafta okçuluk kursuna yazıldım.
Sporun yaşı yoktur öğrenmenin de...


Dört aylık bir takımın başarısının arkasında emin olun, kendine güven duyan çocukların emeği ve bir tutam gülümse sevinçleri vardı.
Okul Hentbol takımımız Minik Kızlarda Kütahya ikincisi Minik Erkeklerde Kütahya birincisi oldular...

Hepsini ayrı ayrı kucakladım.Yanaklarına bir buse kondurarak tebrik ettim. Tabi velilerimi de...
Dünkü final maçında önce 4-0 sonra 6-2 skor ile arkada olan takımımıza gülümseyi devam ettirdim. Biliyordum ki maçın sonunda kupa çocuklarımızın ellerinde yükselecekti...

Ve kupa ellerinde yukarıya kaldırıldı. Skor 12-9. Takımımızda bulunan 18 öğrencinin 14 ü takdir 3 ü teşekkür 1 i direk dönemlerini bitirdiler. Ve spor, çocukları her türlü kötü alışkanlıklardan koruyan bir sosyal etkinlik olayıdır...
Lütfen çocuklarınızı spordan yetenek ağırlıklı faaliyetlerden uzak tutmayın.

Bu yazı aracılığı ile takımımızı yeniden tebrik ediyor, kalplerinden sıcacık sarılıyorum...

Sevgilerimle Tüm Ailelere...

Sporda Gülümseyen Çocuklarla Mutlu Bir Nesle...

07 Mart 2013 2-3 dakika 2 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (7)
  • 11 yıl önce

    Ne demiş Ulu Önderimiz;

    Ben sporcunun zeki, çevik ve ahlaklısını severim.👍

    İçine gülücükler katılmış, güven katılmış, sevgi katılmış sporcunun önünde hiç bir engel duramaz.

    Onlar kendilerini kenarda hep gülen yüzüyle izleyen Tülay öğretmenlerin baktıkça güçlerini en az üçe katlarlar ve sonunda başarı kaçınılmazdır.

    Ebeveynler için uyarıcı ve önemli bir yazıydı.

    Teşekkürler Tülay Demir...

  • 11 yıl önce

    Ağabeyim ellerine sağlık... Her maç sonrası tebriklerini kalbimizle kabul eyledik.. Birde öptüm ağabeyim senin içinde çocukları...

    Teşekkür kuşları bıraktım Gözlerinin en içre gülen kokusuna...

  • 11 yıl önce

    Çok yoruldun aba değdi ablacım...

    Şimdi dinlenme vakti ona göre:)))

    Çok önemli bir konuya değinmişsin ablam. Önemli olan çocuğun ilgi alanı ve işinde, dersinde mutlu olmasıdır...

    Senin takımın olacak da başarısız olacak ha!👑

    👧

    Cansın...

  • 11 yıl önce

    👶

    bu resim sen

    👧

    buda ben

    sevgimlesin canım en iç güzelliği...

    öptüm biliyorsun kelimelerinin yanakcıklarından...

  • 11 yıl önce

    😊😊😊

    Bayıldım resimlere ablacım:)

    👶

    Bu ben, süt kokulun...

    👧

    Bu da sen, benim cam yürekli şirinem:)