Artvin Tanıtım Günlerinden İzlenimler

Perşembe günü başlayıp pazar gününe kadar süren güzel bir etkinlik ki insan ayrıca tanıdıklarını, akrabalarını, eşini dostunu görünce daha da bir mutlu oluyor, ağzı kulaklarına varıyor insanın hem de bir kaç kere. Ne mutlu ki bana böyle hemşerilerim var, böyle akrabalarım var ve böyle güzel memleketim var göğsümde kabarmadı değil hani...






AKM yani Atatürk Kültür Merkezinde ki etkinlik başkent Ankara'da ki hemşerilerimizi bir araya getirmesi ve tanışma fırsatı da sunması açısından çok önemli bir kültür etkinliği. Bizler her zaman Artvinli olmak ile Karadenizli olmak ile gurur duyduk, diğer bölge insanlarımızın da kendi bölgeleri ile gurur duyduğu gibi. İlimiz Artvin coğrafi şartlarından dolayı Türkiye'nin her yerine göç veren bir memleket, vatan parçası. Herkes de bilir ki Ankara'da, İstanbul'da, Bursa'da ve daha bir çok muhtelif iller de Artvin merkezden çok daha fazla vatandaşımız vardır...






Genç folklorcu arkadaşlarım zaman zaman içeride halk oyunlarımızı başarı ile sergilemektedirler, onlar oynar da dışarıdan gelen, ben dahil Artvinliler durur mu evvel Allah biz Artvinliler yağmur damlasıyla, kapı gıcırtısıyla, gök gürlemesiyle, at kişnemesiyle bile oynarız yeter ki havamız yerinde olsun. Bildiğiniz gibi Atabarı oyununa ismini cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk bizzat oynamış ve de vermiştir İstanbul'da ki bir Artvin Folklor Ekibinin gösterisini izledikten sonra, bunu da kısa bir bilgi olarak araya sıkıştıralım...






Bu arada daha önce tanıdığım bir kaçının haricinde yeni Artvinli şair ve yazarlar ile de tanışma fırsatım oldu ne mutlu bana. Rasim Yılmaz, İbrahim Haholu, Güner Yalçın ağabeyimiz adı ilk aklıma gelenler, İmzalı kitaplarını almak da tabi ki gayet güzel ve yararlı oldu. Bundan sonrada dostluğumuz devam eder mutlaka coşkuyla...






AKM'de bütün Artvin ilçeleri ayrı ayrı sergi yeri açmışlar kendi tanıtımlarını yapmak için, daha önceki yıllarda olduğu gibi çok da güzel olmuş. Yusufelililer, Borçkalılar, Hopalılar, Şavşatlılar, Arhavililer ve daha niceleri. Ayrıca Artvin Valiliği, Artvin Belediye Başkanlığı, Artvin Çoruh Üniversitesi ve diğer sivil toplum kuruluşları da tanıtım programına canla başla katkı yapıyorlar. Kültür Merkezinin girişinde yöresel yemek ve ürünlerinin sunumları da gayet yerinde ve güzel. O meşhur kuymağımız, Erzurumlu hemşehrilerimizle sizin mi bizim mi diye bir türlü paylaşamadığımız, onların Oltu Döneri, bizim ise Cağ Kebabı dediğimiz yatık döner, Laz Böreği, Ev Yapımı Mantı ve daha bir sürü yöresel yemek de hem kültürümüzün hem de Karadeniz mutfağımızın zenginliğini göstermektedir. Bir Artvin Günleri de güzel etkinlikler ile son buldu bizlere de bir şeyler katarak...




Araya bir şiir sıkıştırıp lafımızı da bağlayalım fazla uzatmadan...



Artvin'liyiz Dedik Mi Biz




Deli Çoruh;
Kışın yarım donar,yazın çoşar
İnsanların mutlu yaşar.
Artvin'imin içlerinde,
Psikoloğumuz azdır.
Bizde doktor Kafkasör'dür.
Yaylalardır, incirlerdir, ayvalardır.
Yollarımız belki dardır,
Kalbimize dünya sığmaz...





Hopa'mız en yakın liman,
Sarp'ta güzel kızlar yaman,
Arhavili, Borçkalı'ynan,
Şavşat'ıda unutamam.
Yurdumuza bayılırız.
Artvinliyiz dedik mi biz,
Her kesim de sayılırız...





Deriner'i bitirdik mi,
Zeytinlik'le,Oruçlu'yu yitirdik mi?
Olsun be olsun,
Yeter ki Artvin dolsun.
Kızmaca darılmaca olmaz bizde bu hisle,
Vatan güzelleşiyor,iklimler değişiyor.
Sen o güzel köyleri,gönüllerinde besle...




Ahmet Zeytinci



Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

13 Nisan 2014 3-4 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar