Biyolojik Çöp Olmayın

’’İngiltere’de sekiz saatin üzerinde sosyal medyada zaman geçirenlere biyolojik çöp.’’ denilmektedir.

Adem Efiloğlu’nun Hiç Kimse Anlamadı Seni adlı kitabından alıntıdır...

Farkında mısınız, insanlar akıllı cep telefonları ve bilgisayarların başında vakit geçirmekten doğallıklarını yitirdiler, halada yitiriyorlar... Geçenlerde Kızılay Durağından bindiğim metroda yanımda oturan delikanlıya yan gözle baktığımda oyun oynadığını gördüm. Son durağa kadar başını kaldırmadan, sağa sola bakmadan oyun oynadı arkadaş...

Yazık gerçekten bu çocukların gözlerine, bedenlerine, ruhlarına... Bir şeyler araştırıp, bir şeyler okuyorsanız amenna, ne mutlu sizlere, lakin saatlerce oyun oynuyorsanız, bir müddet sonra vücudunuzda çıkacak arızalara davetiye çıkartıyorsunuz demektir...

Gözleriniz bozulacak muhtemelen bir ya da iki sene içinde kalın camlı gözlükler ile tanışacaksınız. Gece yattığınız zaman sürekli oyun oynadığınızdan belki rüyalarınıza girecek oynadığınız oyunlar, zihniniz yorulacak aşırı derecede...

Şunun da bir zahmet farkına varın. Sizden bir ya da iki nesil önceki insanlar yani o zamanın çocukları bizler, sizlerden çok daha doğal beslendik ve sizlerden çok daha tabiat ile sokaklar ile iç içeydik. Belki de bu yüzden bizler sizin gibi çok sık hastalanmıyoruz. Saatlerce bilgisayar başında durmak, müthiş derecede yıpratıyor insanı, farkına bile varmıyorsunuz, seneler sonra çıkıyor kokusu...

Gelişmiş Dünya Ülkeleri bilgisayar ile fazla haşır neşir olmanın çocuklara, gençlere verdiği zararların farkında ve bunu önlemek için her türlü yaptırımı deniyorlar. Bizlerde Türk Toplumu olarak, Türk anne ve babaları olarak çocuklarımıza bu bilinci kazandırmalıyız... Aksi takdirde bireysel ve toplumsal sorunlar bir çok sosyopat ve psikopatın toplumda şuursuzca var olmasına sebep olacaktır...

13 Mayıs 2024 1-2 dakika 1392 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • Hem biyolijik çòp diye nitelendirirler hocam hem de çeşitli uygulamalarla ticareti sağlayıp bağımlı olmamızı isterler yani oyun içinde oyun... Bunu çocuklara anlatmak zaten çok zor,anne -babalar ise baş rol oyuncusu bu internet bağımlılığının. Selamlar.