Eğriler ve Doğrular

Bu sathı düz olan bilgisayarımda kısmen doğru diyeceğim ve okudukça doğru mu yanlış mı tartışacağımız eğriler ve doğrular konusu ile ilgili bir söze rastladım.Bu benim için büyük mutluluk. 'Doğru insan hiçbir zaman karşınıza çıkmaz,ya zaman yanlıştır ya da insan...'diyor bir düşünür.
Oysa ben doğru insanı Diyojen gibi ışıkla arayıp bulmadım...Allah'ın tecellisi olarak karşılaştım onunla...Ancak bu söz şu yönüyle doğrudur belki; ışıkla aramadım ama ışıkla aranacak kadar değerli bir insanı buldum...
Hey Allahım ! sen ne büyüksün...
Bu okumaktan gözleri ağrımış,canı sıkılmış,bunalmış bir kızın meğerse böylesi doğru bir insanla karşılaşması da olasıymış...
Olasın...
Sen içimde bir sevinç
Sen yüreğimde bir ışık olasın
Gez gönlümde ,ışıt kalbimi
Hey ! gönlümün sahibi

Ses versem dağlar tekrar eder
Haykırsam çiçekler açar ovalarda
Sen yeter ki sev canım canım canım
Bu yürek hep seni tekrar eder

Sen kır saçlarımda papatya olasın
Sen kırışmış anlıma çizgi
Ve dopdolu yürek olasın yüreğimde
Sen gözlerimde yaş
Yazamadığım en ulvi söz olasın
Sen duyulmamış şarkı
Sen çizilmemiş resim
Gidilmemiş yol olasın...
Benim canım sevdiğim olasın...
Ona bir tepsi gönderiyorum...Bir tepsi baklava mı, bir tepsi börek mi ?Yok yok ...Yüreğimi götürüyorum...Yüreğim onunla anlamlı oluyor ve yine kendime dönüyorum.
Tepsi deyince aklıma geldi:
Nasrettin hocaya 'Hocam , bir tepsi baklava gidiyor'derler o da 'bana ne' der. 'Ama Hocam ,sizin eve doğru gidiyordu ' o zaman sanane 'der Hoca....'Nasrettin Hoca'nın bu kendi içinde döngüsel cevabı çok ilginç ve yerindedir bir okadar da komiktir tabii...
Ünlü bilim adamı Einstein bir konuşmasında şöyle diyor:Eğer insanlar kendi sözlerinin evrende dönüp yine kendilerine geleceğini bilselerdi hiç konuşmazlardı ...Yani döngüsel bir yapının olabileceğinin sinyalleri gibi bir sözdür tabii ki bu.
Bilemiyorum dünyayı bir zamanlar düz bir tepsiye benzetenler acaba bu tepsi benzetmesiyle tüm insanları tanıyorum, seviyorum,biliyorum mu demek istediler? Her ne olursa olsun bu gün dünyamız adeta düz bir tepsi haline geldi...Sebep: Teknoloji...Ben sevdiğimi dünyanın çevresinde dönmeden eğir büğrü yollar gitmeden de görebiliyorum ...işte dünya bu bilgisayarın camında tüm sessizliğiyle karşımda...Ve bazen cep telefonumun veya televizyonumun camında ..Bundan daha dümdüz bir tepsi (dünya) olabilir mi ?
Şu anda bilgisayarımda Baha 'bir kızıl goncaya benzer dudağın' şarkısını söylüyor...Ağlayacağım ...Göz yaşlarım bu tuhaf- düz olduğu için tuhaf- klavyenin dümdüz yüzeyine düşecek...Her şey yerle yeksan olacak...Oysa ay gibi sevdiğimin o güzel dünyasının etrafında turlayıp gözyaşlarımı yumuk avuçlarının içine bıraksaydım n'olurdu?.O zaman Baha ?nın şarkıda da dediği gibi belki de 'kurulurdu kalplere sevda otağım'....
Hıçkırıklara boğulacağım ...Göğsüm inip inip kalkacak...Ben yine ağlayacağım...Dünya düz değil yuvarlak demek istiyorum ama maalesef yürüdüğüm yollar,üstünde yemek yediğim masa,sehpam, bilgisayarım,klavyem,flash belleklerim,sobam,yatağım,televizyonum hatta bana zaman geçiyor dedirten saatim,printerim,sandalyeler...vs ...vs...Hepsi ...dümdüz.Acaba diyorum çocuklar balonu eğri olmasından dolayı mı seviyorlar...Bu kadar düz yüzeyde bir yuvarlak...Söz dolaşıp geldi yine Nasrettin Hocaya ....Hoca'ya bir gün hocam hadi tavuk gibi ötme sırası sende demişler o da horoz gibi ötmüş. 'Hocam tavuk öyle ötmez'deyince yanındakiler, 'bu kadar tavuğun içine bir horoz gerekir demiş...
Eğri : Doğru veya düz olmayan, bir noktasında yön değiştiren, çarpık, münhani, doğru karşıtı olarak tanımlanıyor Türk Dil Kurumu Sözlüğümüzde...
Bir atasözümüz var-ah o atasözlerimiz bir çok şeyi bir çırpıda anlatıveren atasözlerimiz- ; 'Eğri olsam yay gibi, elde tutarlar beni, doğru olsam ok ,gibi yaban ele fırlatırlar beni'...diye . Bunca düz yüzeye sahip materyali,eşyayı kim 'fırlattı' bize dersiniz ?Bunun cevabını bilemiyorum...Hayat 'zıtlıkların birliğiyse' normal bir durum ancak siz hiç eğri bir bölümü olmayan bir eşya,kişi,materyal veya söz vs. duydunuz mu ,gördünüz mü? Acaba eğri bir futbol topunu bu kadar seven insanlar ?hep peşinde koştuklarına göre- doğrunun aslında eğri olduğunun bir kanıtı mıdır ?Taptuk Emre'nin dergahından eğri odun geçmez diyen Yunus'u da hatırlayıp acaba eğriler mi yanlış,doğrular mı bilmecesiyle sizleri başbaşa bırakıyorum..Kalın sağlıcakla....
03.02.2013 SAAT: 12:47

03 Şubat 2013 4-5 dakika 42 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar