Kent Kültürü

Kent kültürü kentlerde ve şehirlerde nasıl yaşayacağımızın kurallarıdır.
Bu kuralları yerine getirdikçe ve bunlara uyuldukça kent kültürü öne çıkar ve şehirli olunur.
Kent kültürü o şehirde yaşayan insanların ortak edindikleri bir kültürdür.
İnsanlar yerleşik düzene geçtikten itibaren, yaşadıkları kentlerde ortak kurallar koymaya başlamışlardır.
Bu kurallar insanların birbirini rahatsız etmemeleri üzerinedir.
İnsanlar bir arada yaşamak için, kanunlar yapma ve bunları uygulamaya mecbur kalmışladır. Her kentin kendisine göre sosyal ve ekonomik bir yapısı vardır.
Her şehrin kendisine ait bir mimari yapısı oluşmuştur.
Kentte yaşamak için kurallara dikkat etmemiz lazımdır.
Bu kurallar bizi zamanla kent kültürü almamızda etkili olur.
Gürültü yapmamak, apartman kurallarına uymak, sokakları kirletmemek, Parklarda aileleri rahatsız edecek şekilde davranmamak, toplu taşıma araçlarında kurallara uymak, trafikte keyfi olmamak gibi.
Söylediğimizi karşımızdaki kişiye anlatabilmemiz için Türkçemizi güzel konuşmamız gerekir.
Yaşadığımız şehre sahip çıkarak, onu kendi parçamız olarak görmemiz gerekir.
Sosyal ve kültürel aktivitelere katılmak, kent kültürünü yerleşmesine katkı sağlar. O kentin müzelerini gezmek, spor salonlarında spor yapmak gibi.
Ortak yaşantımız bize toplumda nasıl yaşayacağımız öğretir ve kent kültürünü almış oluruz. Kentli olmak için eğitim şarttır. Bu toplum kuralları ilk önce aile içinde başlar. Herkes şehirde yaşar ama Şehirli olamaz.
Cengiz Damar

25 Temmuz 2017 1-2 dakika 20 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (3)
  • 6 yıl önce

    Şehir, diğer bir adı ile kent medeniyettir. Her ne kadar bazı zaman içinde magandalar, medeniyetsizler barındırsa da... Çoğu zaman büyük kentler kozmopolittir, karışmıştır insanlar. Köyden kente hele de bizim gibi ülkelerde çok göç olur. Özellikle iş bulmaya çalışmaya gelir insanlar küçük kasabalardan ve köylerden. Bazıları uyum sağlasa da çoğu da adapte olamaz şehir yaşamına. Gecekondulaşma köy kültürünün fazla değişikliğe uğramadan şehre uyum sağlama olayıdır aslında. Köylerde herkes birbirini az çok tanıdığı halde şehirde böyle bir olay yoktur ve insan ilişkileri kimi zaman sekteye de uğrayabilir kırk katlı elli katlı apartmanlarda... Özetle güzel bir yazı olmuş kutlarım içtenlikle Cengiz Bey...👍

  • 6 yıl önce

    Ahmet Bey: Teşekkür ederim. Sevgi ve saygılarımla

  • 6 yıl önce

    Emeğinize sağlık. Kent kültürünü bilen dostlarımızın olması dileğiyle.😊