Komşu Komşunun Külüne Muhtaç Değil

Durun canım hemen kızmayın bana başlığı görüp de. Komşuluk tabi ki çok güzel bir olgu hakkını vererek yapıldığı zaman. Sevgili Peygamberimiz Hazret Muhammed sav. in bu konuda çok önemli hadisi şerifleri vardır. “Cebrâil bana komşuya iyilik etmeyi o kadar tavsiye etti ki neredeyse komşuyu komşuya mirasçı kılacak zannettim.” (Buhârî, Edeb, 28; Müslim, Birr, 140, 141)

Gelelim komşularımızın muhtaç olduğumuz ve de olmadığımız külüne... Komşularımızın muhtaç olmadığımız külünden kasıt, sigara külleridir. Komşumuz sigarasını içip de balkondan bahçeye sallıyorsa ve o salladığı sigarada rüzgar yeyip senin balkonuna düşüyorsa o kül bana hiç lazım değil...

Misafirliğe gelen komşu, eğer ki sizin sigara içmediğinizi de bildiği halde, çocuklarda odada iken paketinden çıkartıp sigara tüttürmeye başlıyorsa, ben o komşunun sigarasının külüne hiç mi hiç muhtaç değilim tabi ki...

Komşunuzu arabanız ile bir yere sevap olsun diye götürürken, hemen çakmağını çıkartıp da size sormadan etmeden sigara yakıyorsa, ben o komşunun sigarasının külüne hiç muhtaç değilim. Onu tatlı bir şekilde kırmadan incitmeden uyarmak da benim görevim...

Şimdilerde tıkıştık on beş yirmi katlı apartmanlara, komşularımızın hepsi iş yerlerinde çalışıyor, sabah çıkıp akşam geç saatlerde eve dönüyorlar. En fazla katınızdaki komşuları tanıyorsunuz. Bazı zaman asansörde karşılaştınız mı selamlaşıyorsunuz, hal hatır soruyorsunuz, bazen de kata çıksa da asansör bu işkence bir bitsin diyorsunuz, elektrik alamadınız mı karşı taraftan...

Komşu hakları gerçekten İslam Dairesi içinde çok önemli bir konudur. Komşularımız ile haklarına da riayet ederek iyi geçinmek durumundayız. Bir sigara ya da incir çekirdeğini doldurmaz ufacık bir şey için aramızın bozulmasına asla müsaade etmemeliyiz. İyi bir komşu dar zamanda ana baba, belki kardeş yerine de geçer unutmayalım ki...

18 Kasım 2019 1-2 dakika 1371 denemesi var.
Yorumlar