Tac Mahal

'İnsan bir kez uykuya daldığında onun artık seçme özgürlüğü kalmaz'
Neville

Tac mahal ne amaçla inşa edildi?Bu soruya en gerçekçi yanıtı bulmanın en basit yolu,tarih boyunca KADINA nasıl bakıldığının kısaca özetiyle açılabilir.Birkaç örnek vereyim:
1- Antik çağda kadın değersizdir,erkeğin kölesidir.
2-Pagan kültüründe gerçek insan erkektir.
3-Roma hukukunda kadın miras alamaz.
4-İslam hukukunda tek kadının şahitliği geçersizdir.
5-Yahudi inanışında Adem'e yasak meyve yediren Havva lanetlidir.
6-Hammurabi yasası;Kadın mülk edinilmiş hayvandır.Maldır.Onlarca örnek verebilirim.Bu kadarı yetecektir.
İskoçya'da, cadılık ve kötülük taşıdığı iddiasıyla yüzbinlerce kadın, 400 yıl boyunca kaynar yağ kazanlarına atılarak canlı canlı öldürüldü.Kimi kaynaklar 9 milyon kadın öldürüldü diyor.Bu abartıya katılmıyorum.
Görkemli TAC MAHAL'in temelinde harika bir düşünce yatmaktadır;Kadın'a duyulan SAYGI,SEVGİ VE AŞK!Hem insanlığı hem de kadını taclandıran kaç görülesi ANIT var yeryüzünde?TAC MAHAL'den başka yok!
TAC MAHAL, benzersiz mimarisi ve eşsiz güzelliği ile tüm dünyanın ilgisini, hayranlığını çekti üzerine.Peki, TAC MAHAL'in ne amaçla yapıldığını tam anlamıyla biliyor mu tüm dünya?Kısmen!Neden?Şah Cihan'ın , karısı Mahal Sultan'a karşı beslediği SAYGI,SEVGİ,AŞK anlatılmıyor da ondan!Ne anlatıyor?
-Eşsiz güzelliği,
-Nadide mermerleri,
-22 yılda inşa edildiği,
-Mahal Hatun öldükten sonra yapıldığı,
-Mimarların Türkiye'den gittiği,
-Her tür önlemin alındığı,çok sıkı korunduğu,
-Mahal Hatun'un anıt mezarına ziyaretçi alınmadığı,
-Caminin ayrı bölümde olduğu,falan filan!..
Şah Cihan'ın, karısı Mahal Sultan'a çok büyük AŞK ile bağlandığı anlatılmıyordu!İslam da böyle Bir şey olamazdı!Cami eyvallah...İslam kubbesi ve anıtı eyvallah da!Bu kadın mezarı neyin nesi yahu!!?Vesüphanallaaah!Dediler.
Hacca gitmiş bir hacıya deseniz ki;'Hacı kardeş', bütün masraflar benden. Gel ikimiz uçakla yarın Hindistan'a gidelim.Orada TAC MAHAL dedikleri muhteşem bir anıt var.Onu görmeyiçok istiyorum.Benimle gelir misin?Sonucu açıklıyorum:
100 hacıdan en çok 4'ü gelecek,96'sı gelmeyecektir!Tac Mahal'i ziyarete kim giderse zındıktır, Allahsızdır, dinsizdir, KABE düşmanıdır diyenler, bile vardı.Tac Mahal'e gidenler;
a-)İhram giyiyor mu?Hayır!
b-)Kurban kesiyor mu?Hayır!
c-)Tavaf ediyor mu?Hayır!
d-)Şeytan taşlıyor mu?Hayır!
e-)Hacer-i Esvet benzeri bir TAŞ'ı ziyaret ediyor mu?Hayır!
f-)Hacı oluyor mu?Hayır!
Peki.Durum böyleyken, KABE düşmanlığı uyduran sahtekar dinciler ve onlara inanan saf insanlar utanmalıdır!Çünkü TAC MAHAL, gerçek anlamda;
a-)Saygı ve sevgi anıtıdır.
b-)Kadına duyulan AŞK simgesidir.
c-)Kadına yaklaşımın mimari göstergesidir.
d-)Kadın yüceltilmez diyenlere inat,kadının yüceltildiği muhteşem bir ANIT'tır.

Derleyen ve yorumlayan
Ahmet Tülüoğlu

26 Mayıs 2017 2-3 dakika 18 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 7 yıl önce

    O kadın ne kadar şanslı ki kendisine böylesi büyük değer veren bir erkeği var

    Güzel paylaşımınız için tebrik ve teşekkürlerimle Sayın Tülüoğlu👑👑

  • 7 yıl önce

    Öncelikle bu güzel deneme yazınız için sizi kutlarım sn. Tülüoğlu. Değerli bir çalışmaydı.

    Evet...Bu eşsiz yapıt sadece Şah Cihan' ın maddi gücünü sergilemekten öte dillere destan olan büyük aşkının sembolüdür.

    Taç Mahal'in yapımı tamamlandıktan sonra Mümtaz Mahal'in cesedi tam 23 yıl sonra ilk gömüldüğü yerden alınarak kendisi için yapılan anıt mezar içindeki bölüme defnedildi. Efsanevi rivayetlere göre Şah Cihan, eşi için yaptırdığı bu anıt mezarın bir benzerinin daha yapılmaması için inşaatta çalışan tüm işçilerin kollarını kestirmiştir. Şah Cihan, Taç Mahal'in tamamlanmasından kısa bir süre sonra oğlu Alemgir tarafından akli dengesini yitirdiği ve devlet işlerinin aksadığı gerekçesi ile tahttan indirilerek Agra Kalesi'ne kapatılmıştır. Agra Kalesi Taç Mahal'in tam karşısında yer almaktadır ve en üst bölümdeki hücre sekizgendir. Bu sekizgen odanın neresinden bakarsanız bakın Taç Mahal'i görmektedir. Efsaneye göre Şah Cihan ömrünün kalan günlerini bu sekizgen odada Taç Mahal'i seyrederek ve eşi ile mutlu günleri hatırlayarak geçirmiştir.