Toplum Kültürü

Dünya cenderesinin varoluş gayesinin tatminkarsızlığı, sunulan nimetlerin görünen kısmında bilinçli, kısmen bilinçsiz, maksadı kendini aşan tatminkarsızlığın sonucu,
Yaşam daha bencil,
Yaşam daha meçhul,
Yaşam maksadı olmayan, sonu olmayan arzuların, ulaşılması zor hedeflerin girdabında bulur kendini.
Varoluşun yokluğunda hırs tahammülsüzlüğü, varlığı unutulan değerleri, inançları esasından uzak bireyleri, toplumdan aykırı hale dönüştürür.
Toplum, toplum değerlerinden uzak, bireylerin tekdüze kurdukları umursamaz, bunalım dolu, yarınından korkak, hoşgörüsüz bozuk düzen kurar,
Böyle toplumlar, ve toplumu oluşturan sıfatlı insanlar, yeteneklerinden, yapabileceklerinden habersiz kolay yoldan isteklerini elde edeceklerini sanırlar,
Maksatsız yaşanılan yaşam, sunulan güzelliklerden uzak, görünmeyen çirkinliklere yönlendirir.
Güzel olanın zorda olduğunu unutan fertler, kolaydan en güzele sahip olabilme arzusu ve şehvetinde ahlaka sığmayacak hal ve hareketlerle,
Toplumda Katil,
Toplumda Hırsız,
Toplumun huzur ve barışına kan doğrayacak, eli kanlı, niyeti bozuk sayısız bireyleri ortaya çıkaracaktır. Toplumun kendi örf ve ananelerinden uzak, kültür bozukluğu yaşayan toplumları kendine örnek teşkil ederek, ne yazık ki yanlışı doğru benimseyeceklerdir.

Toplum Kültürü,

Toplumu oluşturan fertlerinin bütünlüğünde; sistemce sunduğu kural, ahlak, terbiye,değer,örf değişmeyen yargı, üsluba aykırı olmayan tüm kavramlar ve inanç bütünlüğüdür.

Yukarıda saydığım toplum kültürü sıfatları bütünlük içermektedir, ve bu kavramlar değişmeyen sayılı toplum kurallarıdır.

Birey özgürlüğü, marjinalden uzak, maksadını aşan, başkasının özgürlüne aykırı hal ve davranışları kabul etmez,

Büyük Türk Milleti,

Asırlara sığmayan geçmişin, ve tüm dünya kültürlerine ışık olan, benimsenmiş yargıların seni dün lider vasfında, dünyaca tanınan lider konumundayken,
Bugün dününden uzak;
Taklitçi zihniyeti esas alarak, üretimden uzak, yozlaşan, yargıları yanlış değerlendiren, kavramlardan uzak, kolayca birilerine maşa olma sıfatında, kendinden uzak, korkak, umutsuz,yenilen birey ve bu bireylerin çoğunluğunda kültürü ve kimliği kaybolan, yozlaşmış, yarın yok olacak bir millet vasfına sokmaktadır.

Necip Milletim,

Ülkemizde oynanan, maksatlı sayısız senaryo esastır. Bu senaryolar dünde, yüzleri farklı, kimliğinden, yüreğinden, onur ve haysiyetinden uzak piyonlarca yaşanmıştır. Bulunduğun değer ve hürriyetin mevcudiyetinde inanışınla, bakışınla, ileriyi görüşünle tüm zorlukların üstesinden geldiğin gibi bugünde gelmelisin.
Bu Mukaddes Ülkenin Bireyi,
İnancını maksatlı yada maksatsız insanlarca kullanılmasına tahammül edemez.
Ekmeğine, namusuna, örf ve ananesine kan doğrayacak insanlara tahammül edemez.
Kimliğine, ülke bütünlüğüne, kardeşliğine gölge düşürecek sempatizanları tahammül edemez.

Bu ülkenin insanını,
Uzun piyango kuyruklarında umut arayan,aş arayan, hayal kuran birey olarak görmekten kahroluyorum.
Sen hayal kurduğunda, hangi hayal gerçekleşmedi... Ana fartalar, Çanakkale, kimilerine göre hayal senin azmindi.
Genç Kardeşlerimizi,
Kahve köşelerinde,umutsuz boş sözlerde görmek utandırıyor beni,
Çocuklarımızı,
Okul sıralarından uzak, okul köşelerinde yanlış, tahammülü edinemez özenti hallerde görmek kahrediyor beni.

Haydi Türkiye'm titre ve kendine gel...

Bu ülke düzelmez deme, bu ülke kanla alındı, kanın o kadar ucuz değil.

Türk olmak;
Kararan dünya barışına ışık tutmak, milli değer ve inançlarına tutunarak, tüm güçlüklere karşı koymaktır.
Bir Türk dünyaya bedeldir. Türk özgürlüğünden taviz vermeyecek kadar asil, namusuna dokundurmayacak kadar kahramandır.

En derin sevgi ve saygılarımla.

10 Mart 2009 3-4 dakika 9 denemesi var.
Yorumlar