Türkiye'de İnsan Olmak

"Biz neyiz?".

Bu soruya sanırım vermemiz gereken cevap "insanız" olmalı. Peki, insan olmak her şey için yeterli mi?

Türkiye'de yaşıyorsanız cevabımız maalesef hayır.

Çünkü biz sadece insan değiliz Türkiye'de.Türküz, Kürtüz, Lazız Çerkeziz, göçmeniz, şoparız, Çingeniz, sunniyiz, aleviyiz, ecnebiyiz ve daha sayamadığım birçok sıfatımız var aslında bizim insanlıktan önce gelen.

Kimileri buna alt kimlik diyor kimileri etnik köken. Aslında hepsi aynı kapıya çıkıyor. İnsan olduğumuzu unutturan takma isimlerimizden başka bir şey değil bunlar.

Bugün ülkemizde kim bilir kaç sunni çocuk vardır alevi kızı sevdiği için evlenemeyen ya da alevi olduğu için sevdiği kızı vermedikleri kaç alevi çocuk.

Türkiye'de yaşıyorsanız gölünüze bile söz geçirmelisiniz.
Sanki sevmeyi seçebiliyormuş gibi sevdiğinizi de "sizden" seçmelisiniz.

Aynı topraklarda büyümüş aynı çeşmeden su içmiş bu "insanlar"ın bir anda unutup insan olduklarını birbirlerine uzattıkları kardeşlik ellerini bir anda çekmesi istenebilir Türkiye'de.
Öldüğünde bile mezarları yanyana olacak insanlar bir anda usturayla keskin bir çizgiyle ayrılabilir Türkiye'de.

Peki sizce önemli olan kim olduğumuz mu yoksa bizden önce gelen sıfatlarımız mı?

İnsan olduğumuz için gönlümüzün sevdiğine koşmak mı yoksa mezheplerimiz farklı olduğu için taş basmak mı bağrımıza?

Bence önce insan olmalıyız Türkiye'de "İnsan" atalarımız gibi. Topraklarımıza serpilmiş bu kıskaçlık ve fitne tohumlarını çıkaralım artık kanayan avuçlarımızla.

Dinmesin avuçlarımızın nasırı ne kaybederiz biz zaten böyle değil miydik?

Nedendir bu kavga?
Aynı dinden geliriz, aynı Mevlana'ya koşar, aynı Haci Bektaş_i Veliye varırız.

Nedendir bu ayrılık?
Farklı olsada dili aynıdır hep dualarımız.

Kendine gel artık. Utandırma daha fazla atalarını.
Utandırma Yunus'u. Utandırma Ali'yi.

Uzat kardeşim elini.Aynı ağıtları söyleyelim üzülelim,aynı türkileri söyleyelim çoşalım.
Gümbür gümbür gelecek biliyorum yeni neslin ayak sesleri.
Hepimiz önce " insanız" unutmayalım lütfen bu söylediklerimi.

16 Ağustos 2009 2-3 dakika 6 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)