Uzay ve Evren - Genel Bakış

Uzay, Dünya atmosfer sınırından itibaren başlayan, evrenin sonsuz olduğu düşünülen boşluğuna kadar olan alanın ismidir. Evren ise, uzaydaki her maddeyi, enerjiyi kapsayan bir kavramdır.
Genel olarak geçmişten günümüze bakıldığında evren ve uzay daima gizemini korumuştur. Bilim insanlarının araştırmaları, tezleri vb. işlemleri doğrultusunda gün yüzüne bir takım kabuller çıkarılmış olsa da bunlar yeterli midir? diye sormamız gerekir. Dünyada hala bilinmeyen element sayısının bilinenden daha fazla olduğunun ispatına gerek yoktur. Peki neden bilinmiyor? ya da bilim bu kadar ilerlemişken neden hala aynı yerdeymişiz gibi görünüyor? Yoksa bilinmesine rağmen bilerek mi gösterilmiyorlar kamuoyuna? bunlara daha çok cevap beklenecek gibi gözüküyor. Evren öle karmaşık ve büyük yaratılmış ki insanın bunun bir kısmını bile bulacak gücü kalmıyor adeta. Şu şekilde belirtmek gerekirse ; içinde bulunduğumuz dünya bir güneş sistemine bağlı ve güneşi adını belirtilen üzere güneş tir ve bu güneşin yörüngesinde bulunan sayısı bilinen yada bilinmeyen bir sürü gezegen, gök taşı vb. gök cismi bulunmaktadır. Şimdi bu sayılanlar sadece güneş sistemimizin içerisiydi. Sayılan bu düzenin tamamı Galaksi Sistemi adını almaktadır. Galaksi Sistemi içerisinde de sayısız güneş sistemi bulunmaktadır. Bizim bulunduğumuz(Güneş, Dünya, Ay vb. gök cisimleri) Galaksi Sisteminin adı Samanyolu Galaksisidir. Evrende bizim galaksi sistemimizden (milyarlarca dense de) sayısız derecede bulunduğu söylenebilir. İçerisinde güneşi olan gezegenleri olan uzay boşluğu kara delikleri olan büyük bir galaksi sitemi ve bundan sonsuz denecek kadar daha..Ve bitmedi.BU sayısız galaksi sistemlerinin içinde olduğu bir yapı var ki buna da Toz Bulutu denilmekte. Bir Toz Bulutu oluşumunda bütün bu söylenenler düşünülünce toz bulutu oluşumunun ne kadar büyük bir oluşum olduğu içinde neler barındırdığı anlaşılabilir.Bu toz bulutu gibi ise yine sayısı bilinmeyen sonsuz toz bulutları mevcut olduğu düşünülmektedir.Ve bilinen uzay bu kadar geri kalanının sonsuz, soğuk, karanlık bir boşluk olduğu tahmin edilmektedir ve bu haliyle bahsedilen bu oluşumlar uzayın 1/16 sını oluşturduğu düşünülmektedir.Sanırım bahsedilen genişliğin 'sonsuz' olarak kavramlaştırılmasının nedeni daha iyi anlaşılmıştır. Şuan yapılan çalışmalarla dünya dışında gidilebilmiş tek gök oluşumu Ay dır. Mars ve diğer gezegen sınıflarına henüz astronotlu inişler gerçekleştirilmemiştir. Neden olarak maliyetli kalkışlar gösterilmektedir. Peki ya uzayda bir üs kurulsa? (ki yapılıp yapılmadığı bilinmiyor?) bu şekilde istenilen yere varılabilinir mi tabiki yine zordur. Peki bu kadar büyük devasa bir oluşum içerisinde bizden önce birileri bunu yaptıysa yada yapabildiyse? Yakın yüzyılda açıklanan devletlerin ufo(bilinmeyen yabancı cisim) raporları bile bunun olmuş olabileceğinin bir kanıtı olarak görülebilir. Çoğu kişi bunun olamayacağını düşünse de korkuların arkasından değil de bilimin üzerine yürümek en doğrusu olacaktır. Ortada gün yüzüne çıkmış bir gerçek duruyorken bunu silip yok saymak doğru olur mu düşünülmelidir. Cevap ya evet ise? yani bizden önce gelişmiş teknolojileri bulup toz bulutlarını aşıp galaksileri aşıp güneş sistemlerini aşıp bizim dünyamıza kadar gelinmiş ise?
Uzay hala gizemini korumaktadır. Evrenin bir köşesinde elbetteki bir oluşum vardır iyi ya da kötü. Bilmek için daha zamana ihtiyaç olacak..

30 Nisan 2013 3-4 dakika 3 denemesi var.
Yorumlar