Yer Çekimi Kanunu

Newton denen vatandaşın kafasına elma düşünce mi çıktı ortaya acaba bu Yer Çekimi Kanunu yoksa daha önce de var mıydı? Acaba daha önce kanun muydu, kanun hükmünde kararname miydi? Bunun tespitini iyi yapmak lazım... Newton biraderin kafasına elma değil de armut düşseydi ya da erik düşseydi farklı bir durum olur muydu?

YER ÇEKİMİ KANUNU

Madde-1- Yer maddeleri çeker.

Madde-2- Yer çektiği için gök de iter.

''Hay Allah bu haksızlık değil mi? Niye Gök İtimi Kanunu yok o zaman?''

Madde-3- Havaya atılan madde yere düşer.

Üçüncü Maddenin 1.Bendinin A-Fıkrası aşağıda

A-FIKRASI- Yer Çekimi

Küçük Rıza okuldan dönmüştü.Babası Temel`e anlattı:

-Baba bilir misin,

yer çekimi kanunu olmasa şimdi hepimiz havada uçacaktık?

-Vay anasını, dedi Temel....

Peki ne zaman kabul edilmiş bu kanun?

Gülmediniz biliyorum. Ben de gülmemiştim...

Üçüncü Maddenin 1.Bendinin B-Fıkrası da aşağıda

B-FIKRASI-"

Temizlikçi bir kadın dışarıdan ilkokul diploması almak için sınava

girer.

Tabiat bilgisi soruları ve cevapları şöyle:

Soru : Mide ne iş yapar?

Cevap : Sindirim yapar, yediklerimizi öğütür

Soru : Akciğer ne iş yapar?

Cevap : Solunum yapar. Bizi yaşatır.

Soru : Kalp ne iş yapar?

Cevap : Dolaşım yapar.

Soru : Beyin ne iş yapar?

Cevap : Bizim apartmanda kapıcılık yapar..."

Madde-4- Yere atılan madde söylemeye bile gerek yok zaten yere düşecek, biraz da zedelenecektir... Zedelenen maddenin piyasa değeri düşmez.

Ne demiş Namık Kemal

''Yere düşmekle cevher sakıt olmaz kadrü kıymetten.'' Bunu da bir dip not olarak ekleyelim...

Madde-5- Yer çekimini daha da çekici hale getirmek için yerin üstünde çekici bayanların gezip tozmasına hiç gerek yoktur. Hatta onların olduğu yerde yer çekimine bile gerek yoktur, onların kendi çekicilikleri yetecektir çevredekilere...

Madde-5- in 3. Bendinin A fıkrası da aynen şöyle.

Matematik dersinde kadın öğretmen öğrencilere sorar:

- Bir ağacın dalında 5 tane kuş var. Taş attım, iki tanesini vurdum. Geriye kaç kuş kalır?

Öğrencinin biri parmak kaldırır ve cevaplar:

- Hiç kuş kalmaz çünkü diğerleri korkudan uçup gider.

Öğretmen gülümser:

- Hayır. Doğru cevap üç olacaktı ama bakış açını sevdim.

Öğrenci duruma çok bozulur ama pek göstermez. Ders devam ederken tekrar parmak kaldırır:

- Bir soru da ben sorabilir miyim?

Öğretmen izin verir.

- Sokakta üç kadın dondurma yiyerek yürüyor. Biri dondurmasını yalıyor, diğeri ısırıyor, diğeri de emiyor. Kadınlardan hangisi evlidir?

Öğretmen şaşırır, kızarıp bozarır ama cevap da vermek zorundadır:

- Hmm...şey..yalayan?

Öğrenci yanıtlar:

-Hayır, parmağında alyans olan. Ama bakış açınızı sevdim.

Bu yer, yani aslında yer yüzü diye de düzeltmek gerekir, üstündeki canlı varlıklardan özellikle de adı insan olan varlıktan çok çekmiş, hala da çekiyordur. Onun için yer çekiminin yanında bir takım başka kanunlarda vardır dünyada. Adam öldürmemek, hırsızlık yapmamak, yetim malına göz dikmemek, fitneye bulaşmamak gibi...

Bu kanunlara da uyduğu zaman insanoğlu yer çekimi ile birlikte de daha güzel işler başarır... Yer Çekimi Kanununun KHK, yani Kanun Hükmünde Kararname ile ortadan kaldırılıp da yerine başka bir kanun çıkartılacağını düşünüyorsanız yanıldığınızı söyleyebilirim.

07 Kasım 2019 3-4 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (1)
  • 4 yıl önce

    Çok akıcı ve keyifli bir yazıydı..kaleminize ve yüreğinize sağlık...tebrikler