Ayhan Geçgin'in Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 1-2 dakika

Ayhan Geçgin, Türk yazar. 

Doğum tarihi ve yeri: 1970, İstanbul.

1- Ayhan Geçgin'in  Hayatı

ODTÜ Felsefe Bölümünden mezun olan yazar. İstanbul'da doğmuştur.. Romancı kimliği ile  tanınmıştır. Bir Dava (2019) adlı romanı ile 2020 Orhan Kemal Roman Armağanı’na lâyık görülmüş olup İstanbul’da yaşamaktadır.

Ayhan Geçgin Kenarda (2003) adlı romanıyla edebiyat dünyasında adını duyurmuştur. Bu roman sıkıntılı bir ruhun baş dönmeli dolaşması olarak nitelendirilen Kenarda modernitenin ve kentleşmenin birey üzerindeki etkilerinin sorgulandığı bir eserdir. Yerleşiklik, rehavet, göç ve kentleşme  romanı oluşturan ana temalardır. Yazarın ikinci romanı Gençlik Düşü (2006) otobiyografik bir roman olarak görülmüştür. Son Adım (2011) adlı romanında yabancılaşma, kimlik sorunsalı ve değerlerini yitirme gibi meseleleri kahramanı Alisan üzerinden sorgulamıştır yazar. Geçgin’in dördüncü romanı  Uzun Yürüyüş’te (2015) de adsız kahraman üzerinden kimliksizlik ve aidiyetsizlik sorgulanır. Uzun Yürüyüş; “insanın şehirle, toplumla, doğayla, başka insanlarla kurduğu ilişkilerin tüm imkânlarını sorgulayan felsefi bir roman” (Gülsoy 2015) olarak değerlendirilmiştir.

Orhan Kemal Roman Armağanı’na layık görülen Bir Dava (2019) romanı yolculuk ve eve dönüş hikayesidir. Roman yakın tarihin önemli olaylarından Balyoz Davası’ndan esinlenerek kaleme alınmıştır. Geçgin’in Behçet Çelik ve Barış Bıçakçı ile konuşmaları Kurbağalara İnanıyorum (2016) adıyla kitaplaştırılmıştır.

2- Ayhan Geçgin'in Eserleri

  • Romanları:
    • Kenarda (2003),
    • Gençlik Düşü (2006)
    • Uzun Yürüyüş (2015)
    • Son Adım (2017)
    • Bir Dava (2019)
  • Deneme-Mektup:
    • Kurbağalara İnanıyorum (Barış Bıçakçı ve Behçet Çelik ile, 2016),
Paylaş:
Yorumlar