Aysel Özakın'ın Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 1-2 dakika

Aysel Özakın Türk yazar.

Doğum tarihi ve yeri: 1942 (80 yıl yaşında), Şanlıurfa,

1- Aysel Özakın'ın Hayatı

1942’de Urfa’da doğan yazar, İlk ve ortaöğrenimini İzmir’de yapmış Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Fransızca Bölümü’nden mezun olmuştur. Bir süre İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü’nde öğretim görevlisi olarak çalışmış ancak , açığa alınmıştır. İstanbul Devlet Konservatuarı'nda Fransız Dili ve Edebiyatı okutmanıyken 1980 yılında Berlin'de Yazarlar Sempozyumu'na katılmak üzere çağrılmış ve yurda dönmeyerek edebiyat çalışmalarını önce Almanya'da sonra İngiltere'de sürdürmüştür.

Yeni Adımlar dergisinin düzenlediği Sabahattin Ali Öykü Yarışması’nda (1974) “tek başarılı öykücü” seçilen yazar, Militan, Yarına Doğru, Politika gazetesi sanat sayfasında (1976) yazmıştır. “Alnımda Mavi Kuşlar” (1978) adlı romanı Orhan Kemal Roman Armağanı’nı kazanmıştır. Roman ve hikâyelerinde bireyi çevresiyle ilişkileri içinde ele alıp toplumun gelişim sürecindeki yöneliş ve arayışlarıyla yansıtmış, günümüzdeki tiplerde, geleceğin profilini aramıştır.

2- Aysel Özakın'ın Edebi Kişiliği

Yazarın bütün eserlerinde bir kimlik ve benlik sorgulaması vardır. ilk öykülerinde sıradan ve yoksul insanların, baskı altında yaşayan genç kız ve kadınların yaşamlarını, toplumun da kadına olan baskısına ilişkin bir sorgulama ile ele almıştır. Politik duruşunu hiçbir zaman edebiyattan ayrı tutmayan yazar, aksine mutlak surette edebiyatın tamamına yaymıştır. yapıtlarında kadın özgürlüğü konusunu hem toplumsal hem de politik bir çerçeve içinde tartışmayı yeğlemiştir.

3- Aysel Özakın'ın Eserleri

  • Roman:
    • Gurbet Yavrum / 1975
    • Alnında Mavi Kuşlar / 1978
    • Genç Kız ve Ölüm / 1980
    • Mavi Maske / 1988
    • Güzellik Acısı / 2006
  • Öykü:
    • Sessiz Bir Dayanışma / 1976
    • Kanal Boyu / 1981

4- Aysel Özakın'ın Ödülleri:

Paylaş:
Yorumlar