Faruk Duman'ın Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 2-3 dakika

Faruk Duman Türk öykü ve roman yazarı.

Doğum tarihi ve yeri: 6 Mart 1974, Ardahan.

1- Faruk Duman'ın Hayatı

6 Mart 1974 de Ardahan'da doğan yazarın asıl adı Faruk Nafiz Duman'dır. İlk ve orta öğrenimini Ankara'da tamamlayarak , Ankara Üniversitesi Dil, Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümünden 1998'de mezun olmuştur. 2000-2003 yılları arasında Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi Sanat Bölümü’nde çalışmış, 2003-2018 yılları arasında da Can Yayınları Türk Edebiyatı editörlüğü görevinde bulunmuştur.

Seslerde Başka Sesler (1997) adlı hikâye kitabıyla 1998 Orhan Kemal Öykü Ödülü (ikincilik), Av Dönüşleri (1999) adlı hikâye kitabıyla 2000 Sait Faik Hikâye Ödülü, Keder Atlısı (2004) adlı hikâye kitabıyla Haldun Taner Öykü Ödülü, İncir Tarihi (2010) adlı romanıyla 2010 Yunus Nadi Roman Ödülü, Adasız Deniz (2010) adlı deneme kitabıyla 2011 Memet Fuat Deneme Ödülü ve Sus Barbatus! (2018) adlı romanıyla 2019 Orhan Kemal Roman Ödülü ve Cevdet Kudret Edebiyat Ödülü gibi birçok ödülün sahibi olmuştur.

Yazı hayatına 1990'lı yıllarda başlayan Duman, hikâye, roman, deneme ve çocuk edebiyatı sahasında kalem oynatmıştır ve ürünleri Yazıt, Damar, Papirüs, Adam Öykü, Sarnıç ve Öykü Gazetesi gibi süreli yayınlarda yayımlanmıştır. Daha çok hikâyeleriyle tanınan yazar, hikâyenin başlı başına bir tür olduğuna dikkat çekmiştir.

2- Faruk Duman'ın Edebi Kişiliği

Yazar hikâye ile başladığı yazı serüveninde kurguyu genişleterek roman da kaleme almış ve bu türde ise masalsı anlatımıyla dikkat çekmiştir. Yazara göre bugün yazılan hikâye ve romanlar aslında modern masallardır. Çocukluk anıları, ilk okumaları, düşleri, edebiyata olan ilgisi, halk kültürü hakkında görüşleri ve yazmak kavramı vb. üzerine birçok konu hakkındaki görüşlerini kitaplarında ortaya koymuştur.

3- Faruk Duman'ın Eserleri

  • Öykü:
    • Baykuş Virane Sever, Can Yayınları (2013)
    • Sencer ile Yusufçuk, Can Yayınları (2009)
    • Keder Atlısı, Can Yayınları (2004)
    • Nar Kitabı, Can Yayınları (2001)
    • Av Dönüşleri, Can Yayınları (1999)
    • Seslerde Başka Sesler, Can Yayınları (1997)
  • Öykü derlemesi:
    • Kedi'çin Masallar, Notos Kitap, yayımlanmış öykülerinden seçmeler, (2010)
    • Zeytin Taneleri Birbirine Çarpıyor, Hep Kitap, toplu öyküler, (2019)
  • Roman:
    • Yazarın Kırk adlı romanının kapağı
    • Sus Barbatus! 2, Yapı Kredi Yayınları, (Ekim 2020)
    • Sus Barbatus!, Hep Kitap, (2018)
    • Köpekler İçin Gece Müziği, Can Yayınları (2014)
    • Ve Bir Pars, Hüzünle Kaybolur, Can Yayınları (2012)
    • İncir Tarihi, Can Yayınları, (2010)
    • Kırk, Can Yayınları, (2006)
    • Pîrî, Can Yayınları (2003)
  • Deneme:
    • Tom Sawyer'ın Kitap Okuduğu Kulübe, Can Yayınları (2015)
    • Adasız Deniz, Can Yayınları (2010)
  • Çocuk Kitabı:
    • Cüce Prens, Can Çocuk Yayınları (2011)
    • Jüpiter'in Eteği, Can Çocuk Yayınları (2009)
    • Gagalar, Patiler ve Başka Güzel Şeyler, Can Çocuk Yayınları (2009)

4- Faruk Duman'ın Ödülleri

Paylaş:
Yorumlar