Franz Kafka'nın Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 1-2 dakika

Franz Kafka, Bohemyalı Yahudi roman ve hikaye yazarı.

Doğum tarihi ve yeri: 3 Temmuz 1883, Prag, Çekya
Ölüm tarihi ve yeri: 3 Haziran 1924, Kierling, Klosterneuburg, Avusturya

1- Franz Kafka'nın Hayatı

Kafka, Bohemya Krallığı'nın Prag'da, Almanca konuşan Yahudi orta sınıf bir ailede dünyaya geldi. Avukat olmak amacıyla hukuk eğitimini tamamladıktan sonra bir sigorta şirketinde çalışmaya başladı. İşinden dolayı bulduğu boş zamanlar onu yazı yazmaya sevk etti. Yaşamı boyunca, gergin ve mesafeli bir ilişki yaşadığı babası dahil olmak üzere, ailesine ve yakın arkadaşlarına yüzlerce mektup yazdı. Birçok kez nişanlanmasına rağmen hiç evlenmedi ve 1924'te 40 yaşındayken veremden öldü.

2- Franz Kafka'nın Edebi Kişiliği

Kafka'nın eserlerinden çok azı yazar hayattayken yayımlandı. Kafka; Dava, Şato ve Amerika gibi tamamlanmamış eserlerini yok etmesi için arkadaşı Max Brod'a verdi, fakat Brod arkadaşının talimatını görmezden gelerek yazarın ölümünden sonra bunları yayımladı. Eserleriyle 20. yüzyıl boyunca birçok yazarı, eleştirmeni, sanatçıyı ve filozofu etkilemeye devam etti. 20. yüzyıl edebiyatının en önemli figürlerinden biri olan yazar eserlerinde gerçekçi ve fantastik unsurları bir araya getirir. Sıklıkla tuhaf veya sürrealist çıkmazlarla ve anlaşılmaz sosyal-bürokratik güçlerle karşı karşıya kalan dışlanmış kahramanları anlatan hikayeler kaleme almıştır. "Kafkaesk" terimi, Kafka'nın yazılarındaki gibi durumları tanımlamak için kullanılmaktadır.

3- Franz Kafka'nın Eserleri

  • Roman:
    • Dava, (1925)
    • Şato, (1926)
    • Kayıp, (Amerika) (1927)
  • Hikaye:
    • Değişim, (1915)
    • Bir Savaşın Tasviri
    • Taşrada düğün hazırlıkları
    • Şarkıcı Josefine ya da Fare Ulusu
    • Ceza Sömürgesi
    • Çin Seddi
    • Bir Akademiye Rapor
  • Mektuplar:
    • Milena'ya Mektuplar
    • Babaya Mektup
    • Günlükler
    • Günlük 1-2
    • Aforizmalar
Paylaş:
Yorumlar