Jack London'ın Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 3-4 dakika
Jack London'ın Hayatı ve Eserleri

Jack London (d. 12 Ocak 1876, San Francisco, Kaliforniya, ABD-  ö. 22 Kasım 1916, Glen Ellen, Kaliforniya, ABD) Amerikalı ikonik romancı, kısa hikaye yazarı ve aktivist.

1- Jack London Hayatı

12 Ocak 1876 tarihinde San Francisco'da dünyaya evlilik dışı olarak geldi. İlköğrenimini Oakland'da tamamlayan ve asıl adı John Griffith Chaney olan yazarın çocukluğu yoksulluklar içinde geçti. Babası olduğu tahmin edilen William Chaney astrolog, spiritüalist bir müzik öğretmeni olan annesi ise Flora Wellman'dır. Çok küçükken annesinin evlendiği John London adlı savaş gazisinden London soyadını aldı.Yoksulluk nedeniyle okulu bırakmak zorunda olan yazar çocuk denecek yaşta gazete satıcılığı, tayfalık, balıkçılık, istiridye korsanlığı, gazetecilik, sahil koruma devriyeliği gibi çeşitli işlerde çalıştı.

Çalışma hayatında Amerikan işçi sınıfı ile tanışan London, serserilik yaptığı gerekçesi ile 1894 yılında 30 gün hapse atıldı.Çıktığında yaşamını düzene sokmak adına okul hayatına geri dönen London liseye kayıt yaptırarak bir senede tahsilini bitirdi. Kaliforniya Üniversitesine 1896 yılında giren yazar, ancak bir dönem okuyabildi ve maddi olanaksızlıklar sebebiyle ayrılmak zorunda kaldı. Kolondike'de altın arayıcılarıyla çalışan London bir sene sonra yine parasız ve işsiz biri olarak geri döndü.Şansını yazarlıkta denemeye karar veren yazar yoğun bir çalışma programı hazırlayarak, soneler, baladlar, nükteli fıkralar, anekdotlar, korku ve serüven konularını içeren öykülerini yazmaya başladı.

Elisabeth Maddern ile evlendi ve bu evlilikten iki kızı oldu.Uzun ömürlü olmayan evliliği 1904’te bitti. İkinci evliliğini Charmian Kittredge ile yapan London, 1910’da Kaliforniya’daki çiftliğinde hayata veda etti.Yazarlık Hayatı süresince elliye yakın eserler ortaya koyan London, döneminin en çok okunan ve en çok para kazanan yazarı oldu.

2- Jack London Edebi Kişiliği

Sosyalizmin de etkisiyle toplumcu bir dünya görüşüne ulaşan yazarın başlıca eserleri; Beyaz Diş, Martin Eden, Uçurum İnsanları, Vahşetin Çağrısı'dır.

İlk hikayesi Overland Monthly 1898 yılında yayımlandı. Eline geçen Karl Marx, Charles Darwin, Nietzsche kitaplarını okuyarak oluşturduğu fikirleriyle eserlerini yapılandırdı. Yaşam kavgasını romantik bir bakışla eserlerine taşıdı. Sert bir kapitalizm eleştirisini çoğu eserlerinde okura sergileyen London, kitapları en çok yabancı dillere çevrilen yazar olarak bilindi.

Nefes nefese okuyacağınız bir dünya klasiği olan Vahşetin Çağrısı (The Call of the Wild) romanı, altın aradığı yılların tecrübelerinden faydalanılarak yazılmıştır.

Toplumsal çevrede özveriye ve güçlü bir yaşama iradesine sahip kahramanların serüven dolu hayatlarını kaleme alan yazar, deniz ve deniz tutkusunu, Alaska'nın doğasını, kızılderililerin yaşam savaşını, yasa dışı koşullarda çalışan ve eziyet gören insanları romanlarında bolca kullandı.

3- Jack London Eserleri

  • Kitapları:
    • Açlar Ordusu
    • Âdemden Önce
    • Alaska Kid
    • Alın Teri
    • Altta Kalanlar
    • Atalarının Tanrısı
    • Ateş Yakmak
    • Ay Vadisi (The Walley of the Moon) (1913)
    • Beyaz Diş
    • Beyaz Sessizlik
    • Buck'ın Maceraları
    • Büyük Serüven
    • Can Yoldaşı
    • Cinayet Şirketi
    • Dehşet Ülkesi
    • Demir Ökçe
    • Demiryolu Serserilerİ
    • Deniz Kurdu
    • Direniş
    • Doğu Yakası (Uçurum İnsanları)
    • Dönek
    • Düş Ülkelerine Yolculuk
    • Güneş Çocuğu
    • Halk Avcısı
    • İstiridye Korsanları
    • Japon Kıyılarında Dehşet
    • John Barleycorn (Alkollü Anılar - İntihar olarak da bilinir.)
    • Kaptan David Grief
    • Kıyametten Sonra
    • Kız Kar ve Kan
    • Kızıl Veba (The Scarlet Plague), (1912)
    • Kurt Dölü
    • Martin Eden
    • Meksikalı Devrimci
    • Midas'ın Müritleri
    • Ormandan Gelen Ses
  • Seçme Öyküler:
    • Sevgili Jerry
    • Sevginin Katıksızı
    • Şampiyon
    • Tanrılar ve Köpekler
    • Uçurum İnsanları
    • Uzak Diyarlarda
    • Vahşetin Çağrısı (The Call of the Wild), (1903)
    • Yanan Gün
    • Yanan Günışığı
    • Yıldızlar Korsanı
    • Yol
Paylaş:
Yorumlar