Kürşat Başar'ın Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 2-3 dakika

Kürşat Başar, Türk gazeteci, yazar, televizyoncu ve senarist.

Doğum tarihi ve yeri: 26 Ağustos 1963, İstanbul.

1- Kürşat Başar'ın Hayatı

Kürşat Başar 26 Ağustos 1963 yılında , İstanbul' da doğmuştur. İstanbul, Ankara, Lefkoşa ve Ağrı, Doğubayazıt'ta tamamladığı ilk ve orta öğreniminin ardından İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümünü bitiren yazar çeşitli basın kuruluşlarında çalışmıştır. 1989 yılında yayımladığı ilk kitabı Kış İkindisinin Evinde kitabıyla Haldun Taner Öykü Ödülü'nü kazanmıştır. Üniversitede felsefe okurken cep harçlığını kazanmak için Hürriyet Gazetesi'nde çalışmaya başlamış, Gösteri adlı edebiyat dergisini 1985'lerde zirveye taşıyan grubun as elemanı olmuştur.

Gazete ve dergi yöneticiliği de yapan yazar, Tempo dergisi'nin tiraj rekoru kırdığı yıllarda derginin genel yayın yönetmenliğinde bulunmuştur. Yeni Yüzyıl, Star ve Akşam gazetelerinde yazıları arka kapaktan okuyucuyla buluşturmuştur. Yazıları mail ortamında gezmeye başlayan ilk gazetecilerdendir. 1990 yılında Konuştuğumuz Gibi Uzaklara, 1992'de Sen olsaydın yapmazdın, biliyorum, 1996'da Aşkı Bulmanın ve Korumanın Yolları adlı romanları yayımlamış, yazı ve denemelerinin bir bölümünü İğreti Yaşamlar adlı kitabında toplamıştır.

Yazar 2003 yılında Başucumda Müzik, 2006 yılında da yine yazı ve denemelerinden oluşan Çok Güldük Ağlamayalım adlı kitabı yayınlanmıştır.

NTV'de "Siyaset Hakkında Her Şey" adlı televizyon programını Çiğdem Anad ile birlikte hazırlayıp sunmuştur. 2011-2013 yılları arasında Cumhuriyet Gazetesi'nde "Hayal ve Gerçek" adlı köşesinde yazan Başar müziğe tutkusunu hobi olmaktan çıkarmış ve önemli müzisyenlerle konserler vermeye devam etmektedir. 2014 Haziran ayında 11 yıl aradan sonra yeni romanı "Yaz", Everest Yayınları'ndan çıkmıştır.

2- Kürşat Başar'ın Edebi Kişiliği

Başar, kendini kolay ele vermeyen, okurunu çaba harcamaya çağıran bir yazar olmuştur. Öykü kitabı Kış İkindisinin Evinde'den sonra romana yöneldiyse de yazdıkları daha çok “uzun öykü” özelliği gösterir; ağırlıklı olarak ölüm, ayrılık, çaresizlik, hiçlik ve yabancılaşma gibi temaları işlemiştir

3- Kürşat Başar'ın Eserleri

  • Kitapları:
    • Kış İkindisinin Evinde (Ekim 1988)
    • Konuştuğumuz Gibi Uzaklara (1990)
    • Sen Olsaydın Yapmazdın, Biliyorum (1992)
    • Aşkı Bulmanın ve Korumanın Yolları (1996)İğreti Yaşamlar (1997)
    • Başucumda Müzik (2003)
    • Çok Güldük, Ağlamayalım (2006)
    • Yaz (2014)
    • Aslında Hayal (2016)
    • Gerek Yok,Hoş Değil (2020)
  • Albümleri:
    • Keşke Burada Olsaydın (2012)
    • Kaldığımız Yerden (2016)
Paylaş:
Yorumlar