Muzaffer Kale'nin Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 1-2 dakika
Muzaffer Kale'nin Hayatı ve Eserleri

Muzaffer Kale, Türk şair ve öykü yazarı.

Doğum tarihi ve yeri: 22 Ocak 1957, Bodrum.

1- Muzaffer Kale'nin Hayatı

Çiftçi Osman ve Ayşe Kale’nin iki çocuğundan büyüğü olarak 1957 yılında Bodrum'da doğmuştur. Yaşamının bir kısmı Bodrum Bahçeyakası köyünde geçiren Kale, Milas Sakarya İlköğretim Okulu'nu, Merkez Ortaokulu'nu ve Lisesi'ni bitirdikden sonra , Dicle Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun olmuş ve öğretmenlik yapmıştır.

“Ağaçların Yeşilinden Geçtim” şiiriyle 2009'da M. Sunullah Arısoy Şiir Ödülünü kazanan Kale , Güneş Sepeti adlı ilk öykü kitabıyla Sait Faik Hikâye Armağanı’na layık görülmüş, Bu kitapta kısa öykünün olanaklarını başarıyla kullanmıştır. ilk şiiri, Tanju Cılızoğlu’nun yayımladığı Edebiyat ’81 adlı dergide çıkar. Daha sonraları başta şiir olmak üzere deneme, eleştiri, kısa öykü çalışmaları Varlık, Düşün, Yarın, Su, Körfez, Nitelik, Dize, Mavi Derinlik, Broy, Mühür, Yeni Biçem, Akatalpa, Sincan İstasyonu, Evrensel Kültür, Dönemeç, Sonra Edebiyat, Yasakmeyve, Agora, Edebiyat Eleştiri, Ünlem, Dilizi, Kavram Karmaşa dergilerinde yayımlanmıştır.

2-Muzaffer Kale'nin Edebi Kişiliği

Kale’nin eserlerinde farklı coğrafyalardan izleri bulmak mümkündür. Günlük hayatta önemsiz görünen olay, hareket, eşya gibi şeyler onun eserlerinde kendine yer bulmuştur. Kale'nin şiirleri imge açısından İkinci Yeni şiirini andırır.

3-Muzaffer Kale'nin Eserleri

  • Şiir:
    • Bir Günlük Güneş (1990)
    • Gözlerim Akşama Ölür (1995)
    • Acıtmıyor Boynumu Dünya (1997)
    • Işıktan Kalan Kırılma (1998)
    • Hiçbir Şeyi Unutmadım (2001)
    • Sakın Zar Atma (2003)
    • Lirik Aksan (2007)
    • Menekşenin Sayılı Günleri (2011)
    • Kayıp Saklambaç (2015)
  • Öykü:
    • Güneş Sepeti (2015)
    • Sabahın Bir Devamı Vardı 2017
Paylaş:
Yorumlar