Virginia Woolf'un Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 3-4 dakika
Virginia Woolf'un Hayatı ve Eserleri

Virginia Woolf, İngiliz feminist, yazar, romancı ve eleştirmen.

Doğum tarihi ve yeri: 25 Ocak 1882, South Kensington, Londra, Birleşik Krallık
Ölüm tarihi ve yeri: 28 Mart 1941, Lewes, Birleşik Krallık

1- Virginia Woolf'un Hayatı

Hem feminist hem de modernist bir yazar olarak 20.yüzyılda adını duyuran Woolf, 25 Şubat 1882’de Londra, İngiltere’de dünyaya geldi. Okula gitmeden evde eğitim gören yazarın ailesi İngiltere’nin seçkin entelektüellerindendi. Eleştirmen ve biyografi yazarı olan Sir Leslie Stephen'nin kızı olarak sahip olduğu değerli kütüphane sayesinde kendi kendini yetiştirdi. Özel dersler sayesinde Latince ve Klasik Yunanca öğrendi. Ağabeyi Thoby ile henüz dokuz yaşındayken Hyde Park Gate News adı altında evde haftalık bir dergi çıkarmaya başladı. Yaşamının büyük bölümü ailesinin çevresinde dönen yazar, 1895’te annesinin ani ölümüyle derinden etkilendi. 13 yaşında yetim kalan Woolf 2 yıl geçmeden ağır bir travma ve depresyon yaşadı.1904 yılında babasını yitirmenin acısıyla bir kez daha sarsılan yazar gerçek hayata çok uzun zaman sonra dönebildi.

1905’te profesyonel olarak Times Literary Supplement’e edebi eleştiri yazıları yazmaya başladı Woolf. 1906’da abisi Thoby'i de kaybetmesi yazarı yeni bir şok dalgası içerisine soktu. Bloomsbury yakınlarında kardeşi ile bir eve taşındı. Aydın çevrelerin yanı sıra, Londra sosyetesinin tanınmış hanımlarının da katıldığı toplantılar düzenlemeye başlayan yazar, açık sözlülüğü ve sivri diliyle öne çıktı. Cornhill dergisine edebiyat eleştirileri yazmaya başlayan Woolf, Voyage Out adlı ilk romanını 33 yaşında yayımladı.Eleştirmenlerce övülse de stili zeki, kurnaz ve yaşam hırsıyla dolu bulundu.

1912’de siyaset kuramcısı Leonard Woolfile tanışan yazar hayatının dönüm noktasına geldi ve evlendi. 1913’ten 1915’e kadar ki evlilik süreci içerisinde ağır travma yaşayarak intihar girişiminde bulundu. Beyinsel uğraşlardan uzak tutulmasına karar verilerek bir kliniğe yatırılan yazar iyileşmesi tamamlanmadan geri döndü. 1917 yılında Hogarth Press'in kurulmasına yadım eden Virginia Woolf’a da yazar olarak büyük özgürlükler kazandıran yayınevi sayesinde Wollf ve eşi bu görevi uzun süre devam ettirdi.

İkinci kitabı Night and Day’i 1919 yılında yayınlayan yazar savaştan ve onun yıkıcı etkilerinden oldukça fazla etkilendi, çok değerli dostlarını kaybeden Woolf, yeniden bunalıma girdi. Okuyup yazamayan ve aklından endişe etmeye başlayan yazar 28 Mart 1941 tarihinde ceplerine doldurduğu taşlarla Ouse ırmağının sularına kendini bırakarak yaşama veda etti.

2- Virginia Woolf'un Edebi Kişiliği

Virginia Woolf, romanlarının yanı sıra deneme ve eleştiri türünde de eserler vermiştir. Eril topluma karşı çıkan Woolf, kadınların edebiyat dünyasındaki yerinin neden yok denecek kadar az olduğunu sorgulamış, bilinçaltı tekniğini benimsemiş ve bu akımla yazmaya başlamıştır. Yazar, karakterlerin hayatlarındaki pek çok izlenimi arka arkaya sıralayarak bir an içerisinde insanın zihninden geçen şeyleri eserlerinde tüm çıplaklığıyla vermiştir. An'ın gerçekliğine önem vermiş asla kurgu yapmamıştır

3- Virginia Woolf'un Eserleri

  • Dışa Yolculuk (1915)
  • Gece ve Gündüz (roman) (1919)
  • Jacob'un Odası (1922)
  • Mrs Dalloway (1925)
  • Deniz Feneri (roman) (1927)
  • Orlando: Bir Yaşamöyküsü (1928)
  • Dalgalar (roman) (1931)
  • Yıllar (1937)
  • Kendine Ait Bir Oda (1929)
  • Londra Manzaraları (1931)
  • Flush, Bir Köpeğin Romanı (1933)
  • Üç Gine (1938)
  • Perde Arası (1941)
  • Virginia Woolf'un Günlükleri
  • Pazartesi ya da Salı (1921)
Paylaş:
Yorumlar