Mazi Başlarken - Silik Defter - 2

Bütün bunlar olup biterken nasıl oldu da Orhan'ın,yaşanmışlıkları bugünlere geldi? Tahminler üzerinden gidecek olursak iki ihtimal vardır. Birincisi Japonya'dan ayrılmadan önce bir vasıta ile günlüğünü İstanbul'a ulaştırmıştı. Ve yıllarca muhafaza edildikten sonra gün ışığına çıkarılmıştı. Bu ihtimalin olma olasılığı yoktur.Sebebi de Japonya'dan sonra ki olaylar nasıl bilinebilir? İkincisi ise,her şeyin bittiği yer Mançurya civarıydı. Çinli eşkıyalar tarafından eşyaları yağmalanıp satıldıktan sonra günlüğü Koreli bir alimin eline geçmiştir. Olayların bitişi göz önüne alınınca günlüğe sonradan eklemelerde bulunulduğu saptanabilir. Çünkü, günlük yıllarca durduktan sonra bir vesile ile tercüme edilmiştir. Edildikten sonra kopyası 1960'lı yıllarda ünlü bir yazarımızın eline geçmiştir. Ama ne yazık ki herhangi bir yapıtta kullanılamamıştır; o zamanın koşullarından dolayı... Şu anda günlüğün nüshası Kuzey Kore'de Pyongyang'da bir kütüphanede muhafaza edilmektedir. Erişim ihtimali yoktur ...
Şimdi bunları yazarken bir ilham gelir de dörtlük yazmasam olur mu ?

Nedir,sevdamı bir köşeye atan
Kimdir,kalemimi böyle ağlatan
Eldir,dertlerimi ansızın satan
Sensin! Kalbimi zamansız kanatan
Tüm bu yazılanlardan sonra bu dörtlüğün alakasız gelmesi doğaldır. Yine bunun da devamı gelecektir... Yazıldığı gibi:'GÜNEŞİN BATIDAN DOĞACAĞI GÜN KAVUŞMAK DİLEĞİYLE...'
Muamma olarak kalacak konular elbette var. Orhan'ın Asya'ya geçtikten sonra ki gideceği yer ve görevi tam anlamıyla neydi? Bilinmezliğini koruyacak bir soru... Ama günümüz Doğu Türkistan topraklarına gideceği yüksek ihtimaldir.


(Her zaman belirttiğim gibi yazılanların gerçeklik payı yoktur. Tamamen kurmacadır.)

25 Ekim 2014 1-2 dakika 2 öyküsü var.
Yorumlar