Aklım Kentin Tokluğuna Yüzgöz

Ellerin papatya falı gibi avuçlarımda düğümlenirdi.
Usul usul konuşan sahici aşklarda,
Hep "seviyorum" çıkardı...

Burda bir deli oğlan,bir de mürekkep tutmaz kalemi,
Bir kadeh rakıyla şehrin bütün azgınlığını dumanlardı .
Şöyle çimenlerin koynunda baharın türküsüne uzanıp,
Kara bir sevdayı yüreğinde telaşla koşturur,
Eylülde yıkanmış yaprakların üfürüğünü ciğerlerine doldururdu...

Anlat yüreğim...
Onu sevmek sana gömleğini giyip,kravatını taktıracak.
Ellerini tutup popüler yalnızlıkların lekesini sildirecek.
Geçmişin borcunu haciz ettirip,
Geleceğin tütün kokan yazgılarında,
Redif ve kafiyeyi bir araya getirecek.

Duyacaksın sesimi yüreğim...
Hayallerimiz olacak birlikte.
Üzülmek yok ha!
Ne hacet bu kadar çok güzellik varken...
Bak bi etrafa,
Şiirler yazılıyor,insanlar gülüyor,çocuklar oynuyor...
Ağlamaya yüz tutmuş ıslak parkeler yok sadece,
Caddeler var,dükkanlar var,gelecek var...

Ellerim düşlerimde,
Gözlerine üşüyor,
Yıldızlara yazıyor,
Gecelere darılmadan,
Ömrüme umutlar vaadediyorum...

Yüreğim karakız,
Aklım kentin tokluğuna yüzgöz.
Güven bana,
Avuçlarımın sevda rengindeki nazlı vaktim,
Yüreğim umut tattıracak,
Hesapsız sevmeyi,
Deli cesaretinden hüznü kovalamayı,
Öğretecek...

05 Haziran 2010 100 şiiri var.
Yorumlar (9)
  • 14 yıl önce

    Ellerin papatya falı gibi avuçlarımda düğümlenirdi. Usul usul konuşan sahici aşklarda, Hep "seviyorum" çıkardı...

    Mükemmel tek kelime ile... uzun uzun cümleler yetmez anlatmama =) yüreğin susmasın şairm tebrikler =)

  • 14 yıl önce

    ilk giriş dizesi gerçekten muhteşem. yani okudukta sonra öyle hemen devam mısralarına geçilecek gibi değil. durmak gerekir. düşünmek. anlamak. hissettmek. "Ellerin papatya falı gibi avuçlarımda düğümlenirdi" bu şiirinizden çıkmış kendisi bir şiir olmuş adeta. büyük bir haz aldım okurken. mısralar aktı gitti. ama aklım hep bu ilk mısrada takılı kaldı. herşeyiyle çok güzeldi tebirk ederim...

  • 14 yıl önce

    Ama bunlar göstermelik haletler,aslında biliyor ki aşk yalnızca sevdiği varoldukça yaşamaya eşdeğer..Bu yüzden ileriye itikat,aşka imana çağırıyor sevdiğini..Güven telkinine kalkışıyor..Başlıkta da içeriği tasdikler bir kullanım söz konusu..İçeriğe tok bir başlık olmuş hani.. Uzun zamandır böylesi imgelerle donatılmış dingin bir şiir okumamıştım.. Tebrik ve teşekkürler güne yerleşen şiir/şaire.Yerini fazlasıyla haketmiş.

  • 14 yıl önce

    Ellerin papatya falı gibi avuçlarımda düğümlenirdi.' Mükemmel bir tabir,tasvir..Eğreti birer düğümdür papatya falları,dilde kalır sanılır,oysa dilden güne sarkar,aşkı kıyasa tutuşturur ve niyeyse hep nahoştur geriye kalan kozasından sebep..Papatyalara bayılırım ama falı en az rengi kadar kirli,kırık beyazdır..Sanki tamamıyla ak-pak aşka razı değil gibi..Herneyse,tabire hayran oldum diyebilirim.. Şiirin ikinci pasajına ise topyekun el pençe divan durabilirim..Mürekkep istikrarlıdır,yazarsa en keskin,en koyu yanıyla zihne kazırcasına yazar,çetrefilinden korkan bir elin tuttuğu kalemdeyse aslı yazılmaz,yazdırmaz velhasılı..Ki mürekkebe katılan bir damla su düşünceden bi lahza erinmek,bir katre feragat etmektir..Bilir,bilinçli dirilir parşömende..Eylül'e ait donelerden biri hazan sarısı yapraklar ve tutturmuşsa genzinden bir soluk,ayrılığa direniştir,direngin bir hallettir.. Sonrası da en az ilk iki paraf kadar etkileyici nadide şiir..Aşka methiyeler düzerek başlamış feryadına,aksine aksini katmayan aşkın dikkatini günlük rutinlere,yokluğunda hiçbirşey olmamış hissi doğabilir gibisinden misal gösterimlerine çekmiş. ...

  • 14 yıl önce

    tebrik ederim kardeşim..👑👑👑👑👑

    harika bir şiirdi ve hak ettiği yerde...👍

    başarılarının devamını dilerim...

    sevgiyle