Anılarda Kaldı O Günler

Daha çok genç yaşımda görevime atandım.
Yakınarak halimden, hiç kimseyi baymadım.
Sanki hala çocuktum,süslenmeye utandım.
Vatanıma hizmette, çalışmaya doymadım.

Sarınırdım yorgana, gökte şimşek çakarken.
Serinlerdim sabırla , hüzün beni yakarken.
Yansımazdı derunum, aynalara bakarken,
Dizginledim nefsimi, şeytana hiç uymadım.

Ağır geldi gurbetlik, çok şeylere üzüldüm.
İyi niyet besledim,hiç durmadan ezildim.
Haset edip,arkamdan,konuşana bozuldum.
Sır sakladım içimde ,kimselere yaymadım.

Hiçbir ressam veremez,çiçeklerin rengini
Tefekküre daldırır, denizlerin engini
Rabbim seçer ,kuluna yakıştırır dengini.
Razı oldum kadere,asla karşı koymadım

Hedefine azmeden, çalışmaktan yılmazmış.
Karşılığın alırsa, hiç altında kalmazmış.
Bilinmezse değeri, hak yerini bulmazmış
Tatmin olan kimseden,hiç şikayet duymadım.

Seviyorsan hayatı, yaşamak ne güzeldir.
Neler saklı içimde, yalnız bana özeldir.
Yeşil renkli yapraklar, şimdi artık gazeldir.
Anılarda kaldım ben,kaç yıl geçti saymadım.



4+3-4+3=14 duraklı hece ölçüsü ile yazdım.

26 Eylül 2013 139 şiiri var.
Beğenenler (10)
Yorumlar (15)
  • 10 yıl önce

    geçmişte kalan güzel anılar bu gün bile acısı tatlısı ile anıldıkca insan güzel duygularla dolar gaşar eline sağlık güzel bir eser değerli hocam

  • 10 yıl önce

    Şiirde yorumda harika. Duygu yüklü her dörtlükte kendimi buldum ve okuyan her kişi de kendinden birşeyler bulup hatıralarında gezintiye çıkacaktır. DeğerLİ üstad hocama en derin saygılarımla..

  • 10 yıl önce

    Tek kişilik değil belli ki bu şiir okuyan içinde, anlayan içinde, hisseden içinde bende var dedirten

    Aynen tek kişilik ama dünyadayım, şiirini okudum Ülkü hanım/ yer çekimsiz ortamı bu teşekkürler yüreğine.. 👍

  • 10 yıl önce

    Sayfama uğrama nezaketi gösteren yorum ve beğenileriyle, duygularımı paylaşan güzel yürekli arkadaşlarım beni çok mutlu ettiniz.

    Şiirkolik seçici kuruluna da güzel takdirleri için teşekkür ediyorum.

  • 10 yıl önce

    Nerelere gittim dinlerken bu güzel şiiri.Geçmişte gezindim gülümseyerek. .İlk görev yerim doğunun Paris i denen bir şehirdi.Yeni mezun gencecik bir kızın ilk görev yerine gidişi hayli olaylı olmuştu .Ailem karşı çıkmıştı.Ama dinlemedim. Yıllar öncesi ulaşım bu kadar kolay değildi .İki gün süren yolculuktan sonra varabilmiştik tayin olduğum kente. Dünyadan habersizdim , korku nedir bilmediğim için o konuda çekingelerim olmadı hiç.. Tek kötü anım var o ilk görev günlerine dair 😊 .Çok uzun olan açık kumral saçlarıma elveda demiştim ağlayarak. O günleri anımsattınız bana Ülkü hocam. Sevgiyle kalın.