Araf

Yasal bir dağım ben
Rüzgarın saçlarında eşkiya
iki mermi bir turaç
Ekim toprak epik düş
Kuş ölüsü- beni bırak





Yasak bir kitabım ben
La sız imge düşüren karanfile
Ve gölgesiz diyojen
Üç amentü bir tanrıya
Adımı biliyor musun sen





Kör bir bıçağım ben
İlk hasım kendime
Şüpheli kör düğüm
Üflenmiş külüm ganj'a
Yaşam ve ölüm






Kutsal bir yalanım ben
Yüzüme çakılmış isa
Feodal bir yalnızlığım
Hayat buysa...

04 Kasım 2009 197 şiiri var.
Yorumlar (15)
  • 14 yıl önce

    e devam etsin şiir,

    kırılmış levhayım

    kaç emir sayamadım

    eridi demir avucumda

    .....

    tam usta işi

    kutlarım

    sevgiyle kal...

  • 14 yıl önce

    Kilise, yalanları Allah'a doğrulatan kurumun adıdır der Tolstoy; bu kiliseler ve diğer mabed yerleri çok ekmek yedirdi, hem feodalizme, hem burjuva'ya hem de kapitalizm'e. Şu afyonun etkisini üzerimizden kim çekecek üstad?

    Her dizesi ayrı bir anlam taşıyan şiirini kutlarım şair, güzeldi.

  • 14 yıl önce

    adım Araf; nasılsa üzerimden geçecek sandım ayakların. sırf seninle temas etsim diye bedenim cennetle cehennemi bu dünyada;yaşamaya kalktım..

    ömürlüktü şiir adam..

    kutlarım

  • 14 yıl önce

    üflenmiş külüm ganja..

    yaşam ve ölüm

    yasak tı ölüm

    yaşamın sıradanlığından kurtulan.

    selamlar şair dosta.

    gönülden tebrikler.

  • Cumali Hocam'ın şiirlerinde kendisini zaman zaman kısa zaman zaman uzun tasvirlere sıfat olarak koyması edebi kişiliği.

    Bir dağım Kör bıçağım Vesaire

    Kuş ölüsünü bir yerden hatırlıyorum. Cemil Meriç de edebiyat tarihine araf kavramını getirmişti. Hani şiir yazmakla şiir yazmamak arası bir yer varsa orası benim diyorum. Bu şiirde biraz kendimi hissettim ürperdim. Biri sanki zamanı durdurup bana açıklamalar yaptı.

    "Bugün okula gelmedin, ya gelen sen değildin ya da geldiğin okul değildi. Bunlar dostun değil. Tuttuğun kalem değil. Sen sen değilsin, sen sende değil. Sabah kalktığında -kalktığını sandığında- yatakta ölü bulunduğunu bilmiyordun. Bildiğini unuturken bu nefti yalnızlık seni boğmadı. Bindiğin araç herhangi bir yerin tarifi kadar temkinliydi ötelerden. Ve zaman öylesi soluksuz. Bilmem kaçıncı asrında doğmuştun. 21. asrın ötesine geçemeyeceğini bildiğin halde sonsuzluk istedin. Rüya bitti, sen bitmiş gibisin. Bitmişlik sende gibi. Gibiler gibi rağmenlere rağmen bir fanilik. "

    Üç amentü bir tanrıya Adımı biliyor musunuz?

    Bir o kadar beğendim hocam!

    Saygılarımca😎