Aramanın Aşkına Aşık Olmak

Aramanın Aşkına Aşık Olmak

Sorarlar bana hep, ne ararsın ? Nerede ? Nasıl ? Neden ? Kimi… ?

Meraklıdır Eşref-i Mahlukat derim, yüzyıllardır hep arar;

Aşkını, sevenini, sevdiğini, hatta aynı zamanda da RABBİNİ.

Sonra soranlara da bakarım hani, inanmasına rağmen çoğu “İKRA” ya,

E hem okumaz hemde okuduğunu anlamaz, başlar seni inancı yok diye yargılamaya…


Haklılar onlara göre hayatım anlaşılmaz, hatta derler biraz karışık.

Bilmezler ki; ruhumda var aykırılık, ama kendimle hep barışık…

Kimileri nazikçe derki : Sen Hercai’sin! Kimileri de hoyratça Şıpsevdi!...

Oysa ben hiç düşünmedim bana atfedilenleri, hatta kaç oldu unuttum affettiklerimi…


Anlatışlarım olur kimi zaman kibar, hatırlıyorum çoğu zamanda öfkeli.

“Kendine soru sormayı öğren” derim, ama hala anlamadıkları yüzlerinden belli.

Kendine sormuyorsan edemezsin merak; 

Hatta okusan Mevlana’dan Mesnevî-i Ma’nevî’ yi,

Ama dostum insanda fıtrattır merak; 

Aşık olup atıldığı kuyularda dahi ararsın, kendini bulduğun Şems-i Tebrîzî’ yi…


30 Temmuz 2020 3 şiiri var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (5)
  • 3 yıl önce

    Mevlana, gönlündeki Allah aşkını Şems'te yaşattı. Kendisini bir aşk şarabı gibi görürdü ve bu şarabın da kadehi Şems’di. Yani daha ziyade Şems Mevlana'nın aynasıydı. Mevlana o aynada kendi ego'sunu görürdü. Mevlana' nın felsefe görüşü Yunanlı Eflatun' un platonik felsefesine çok yakındır.

    En iyi tebriklerimle Ahmet bey...

  • Katılmamak mümkün değil. Yıllardır Mevlana ön plana çıkartıla çıkartıla anlatılmıştır malesef, ama şems olmasaydı. ?

  • 3 yıl önce

    Mevlana'yı Mevlana yapan Şems'dir zaten anlayabilene tabii ki:)

  • Şiirimin kendi sesim ile okuduğum video versiyon için linki takip edin. https://youtu.be/Tk6TpFbftnI