Ardından İri Gözlü Bir Ekim Uğurlayacağız
gideceksin bu sabah
evet, evet öyle
gideceksin
yalnızlığımın tek kişiliğe düşmesinden belli
oysa iki kişilikken
katlanılabilirdi böyle tenha olmanın sevimsizliği
yağmurla yıkanan kahvaltıya
bal çıkmasından
tereyağ çıkmasından
ya da çayını ilk defa şekersiz içmenden huylanmalıydım
rüyamda, denizler boyunca
tek sıra halinde, kırık iskemlelerde bekleşen
elleri dizlerinde buğulu kadınlardan uyanmalıydım
en azından
karşı komşunun gül suyunda boğularak can vermesi
ya da asansör boşluğuna düşen şiirler kendime getirmeliydi beni
insan konduramıyor ama
bazılarını berbat eylemlerin öznesi haline getirmeye
sadece senin tarafından bilinirken
gişe yapmamaktan memnun bir yeraltı filmiydim ya
şu berbat son ve kötü adamın ben çıkması
ne bileyim sinmiyor işte içime
adımı kötü şaire çıkarman da koymazdı o zamanlar
ki evet, iyi şair değildim sen varken iyi duruyordu şiir
neyse ne
şehir söndürsün tüm ışıklarını
balerinler dursun
toplu iğnelerde kan biriksin
ardından tek kadeh içer iki satır yazar
peşine iri gözlü uğursuz bir ekim de uğurlarım
o kadar
sonra
yansın şehir ışıkları
dönsün balerinler
temizlensin kan toplu iğnelerden
"yağmurla yıkanan kahvaltıya" Burada ciddi ciddi bir hata var, ki bunu ben de zaman zaman yapıyorum. Kahvaltı ile yıkanan ya da kahvaltının yıkanması mümkün mü?
Değil.
İmgeler ya da anlatım tarzı farklılaştırılmak istenirken belirli kurallara dikkat etmeli diye düşünüyorum kavram ve kelimeler bir birini yadsımamalı
Bunun dışın da gayet iyi bir şiir.
/ Okumak keyifli bu kalemi...👧👧
Merhaba metin çalışkan,
Hayal gücünün yüksek perdeden kullanıldığı bir şiir karşıma çıktığında elbette okurum ve anlamaya çalışırım. Mesele sadece kurgunun başarılı yanına göz atmak ve bunu anlatmak. Şairin gidene sözleri öylesine gerçekçi ki yaşanmışlık arıyorsunuz bazı hayali doneleri size vermese.
İmgelerde direk anlama dönük görüntüler ve benzetmeler güçlü bir kişiliği ifade ederken oluşturulan çaresizlik içinde ki karakter yapısı ve gidişin ardından şiddetsiz ve sakin duruş. Şaşkın olduğu halde kendinden emin yapısı gerçek bir yapıyı dile getirirken çok kullanılacak tavır anlatıları değil.
Giden sevgidir, şairin maddesel bakış olmadan tüm durumu somut anlatışı etkili olmuş. Sonlara doğru şehri tümüyle içinde bulunduğu duruma ortak etmesinin yanında tüm olayın acısını iğnede kana toplaması ise çok hızlı olmuş. Şiirin henüz söylenmemiş sözleri var ve bıkkınlıkla aniden bitiriliyor gibi diyebiliriz.
Metin Çalışkan, sadece hissiyatımda duygusallığı eksik koyduğunuzu söyleyebilirim bu şiiri yorumlarken. Şiir karakterinizin biraz yükselip anlatısı sesle oyunlarıyla beslense daha güzel olurdu.
Şiir okurken aklımda oluşan resimler ne kadar netse onca mutlu olurum. Başarılar.