Ben Kimim

Müslümanım, Türk'üm, nâdân;
Peygâmber'in ümmetiyim!
Türkistan'dan, Astana'dan
Yesevi'nin himmetiyim...

Tarihlerde altın kayd'ım.
Gökten yıldız gibi kaydım!
Yıldırım'dım, barika'ydım;
İnsanlığın zimmetiyim!..

Gökbörü'sü Alparslan'ın,
Er Hasan'ı Fâtih Han'ın,
Ahmet, Mahmut, Mustafa'nın
Mehmetçiği, Mehmet'iyim!

Ey nifaktan fasıl açan!
Çalar kime, nasıla çan?
Gökçe beyaz, kızıl açan
Lâle ve gül demetiyim!.

Sebebi ne bu ezâ'nın?
Zannetme ki bitmez ânın!.
Bilâl sesli gür ezân'ın
Selman yürek kâmetiyim!

Her erdemin sahibiyle,
Gönüllerin tabibiyle,
Hak Rahman'ın Habibiyle
Âlemlere rahmetiyim.

Çatal diller uzamasın,
Bize yad ad yamamasın,
Yunus gönlüm kanamasın,
Yavuzca din hizmetiyim!

Fitne söndür, öfke dindir!
Kur'ân, Hâdis; senedindir!
Hak katında tek hak dindir:
Ben, İslâm'ın ismetiyim!
Türk-İslâm'ın haşmetiyim!...

haşmet:1. Büyüklük, görkem. 2. Kibarlık, nezaket. 3. Alçak gönüllülük. ismet:1. Masumluk, günahsızlık, temizlik. 2. Haramdan çekinme, namus (hem erkek hem kız için isim).zimmet: 1. Üstünde olan şey. 2. Kurum ve kuruluşlarda çalışanlara veya para işleri ile uğraşan görevliye imza karşılığı teslim edilen para veya eşya. 3. Bir kimsenin yasal olmayan yollardan üzerine geçirip ödemeye zorunlu olduğu para. 4. Bir ticaret kuruluşunun borçlarının tümü. barika:1. Işık, parıltı, 2. Şimşek, yıldırım parıltısı. himmet:1. Gayret, emek, çaba. 2. Yüksek irade. 3. Yardım, kayırma. 4. Kutsal sayılan bir kişi tarafından yapılan etki. nâdân: 1. Bilgisiz, cahil. 2. mec. Nobran, kaba, kötü. kâmet:1. Boy, boy bos, endam. 2. Camilerde namaza kalkmak için okunan iç ezan. 3. Ses, gürültü. eza: Üzme, sıkıntı verme, üzgü, başsağlığı dileme. resul: Elçi, peygamber. Bilal: Ezanı okuyan ilk müezzin. Selman: İlk sahabelerden, İran tarafından gelmiş ve Hendek (savunma) savaşını önermiştir. Muhammed, Ahmed, Mahmud, Mustafa: Peygamberimize has isimler (burada bazı idarecilerimizin adları da çağrıştırılmıştır). rahmet: 1. Birinin suçunu bağışlama, yarlıgama, merhamet etme, acıma, esirgeme. 2.Yağmur. habip: Sevgili (Peygamberimiz hatırlanmaktadır).Gökbörü: Kurt, bozkurt. Er Hasan: Ulubatlı Hasan (İstanbul'un fethi esnasında Edirnekapı surlarına bayrak dikerken şehit oldu)

06 Aralık 2012 155 şiiri var.
Beğenenler (1)
Yorumlar