Bilemedim...

Bir resim çizdim. Kara bulutlu, kuru oluklu, kesik çeşmeli,
Yama çekmeli, çapraz dikişli bir resimdi.
Deli görünüşlü, yırtık giysili, ağzı salyalı, lakabı Samatyalı bir adamda vardı içinde.
Elinde şarap, dilinde küfür denize sövüyorken ardında bir kadın,
Gözunde yaş, dudakları büzüşük, kötü bir anısı da ekliydi sanki, ama nereleydi koyamadım ismini ?
Belli -ki garipti içi, geçmişi ,herşeyini silmişti adı gibi.
Fırçayı beyaz savurdum, aydınlık umdum, ama yanlış sundum bilemedim...
Güneş silinmiş, gece sinmiş, adam gitmiş, kadın gitmiş, iş işten geçmiş, bilemedim.
Devam ettim kara bulutlu, kuru oluklu, kesik çeşmeli,
Yama çekmeli, çapraz dikişli resmime...
...

...
Siyah şapkalı, yüzü saklı, eli silahli, namı belalı, bir adam belirdi,
Dili esrarlı, sözü maanalı, önünde duran adamı vurdu soğuk kanlı.
Döndü ardını ,biri vardı ,adam ölmüş, yüzü gülmüş, neden bilemedim?
Fırçayı yeşil savurdum, bahar umdum, hayra yordum, ama yanlış sundum bilemedim...
Para efendi, yeşil rengi, kırmış zinciri, döndürmüş gözleri, zamanı bile satın almış,
Ortam karışmış ,gönül sarkmış, gelecek satılmış, bir anlık nefse borç batağına batılmış...
Nüksettim ,tebessüm ettim, yalandan..! Kara bulutlu, kuru oluklu, kesik çeşmeli,
Yama çekmeli, çapraz dikişli resmime...
...

...
Bir kaya üzerinde postu kanlı, gençli yaşlı, dizilmiş bir çok boz ayı.
Önlerinde üzgün bir çocuk, içi buruk, dili tutuk, sesi kısık anlamadım?
Kızıl çaldım, yaz dedim, sahil çizdim, güneş ekledim, kır biçtim, bilemedim?
Kutup tarla, kar erimiş, deniz çekilmiş, balık gitmiş,belli ki boz ayı için burukmuş çocuk bilemedim?
Bitirdim, çizemedim, elime hangi renge atsam birini incittim.
Kara bulutlu, kuru oluklu, kesik çeşmeli,
Yama çekmeli, çapraz dikişli,
Sarı çizmeli mehmet ağa misali, bilinmezi görmedim?
...

...
Camı açtım, Kara bulutlu, kuru oluklu, kesik çeşmeli,
Yama çekmeli, çapraz dikişli, bir dünya belirdi,
Gözüm açıldı, içim karardı, ağzı salyalı, lakabı samatyalı adam kapımda,
Gözü yaşlı, büzüşük dudaklı, kötü anılı, belirsiz adlı kadın yanında,
Siyah şapkalı, yüzü saklı ,eli silahlı, namı belalı adam arkalarında ve önünde ?
İçi yeşil, dışı yeşil ,dini yeşil ,gönlü yeşil, gülüşü yeşil bir kinci baktığı noktada,
Bir kaya üzerinde postu kanlı ,gençli yaşlı ,bir çok boz ayı,
Ona buruk, içi tutuk, bir çocuk, gözü bağlı, neydi zannı bilemedim ?
Bu kara bulutlu, kuru oluklu, kesik çeşmeli,
Yama çekmeli, çapraz dikişli, dünya resmi mi?
Bir daha çizmeye tenezzül edemedim...
...

...
Kimdim ,neydim inan ki Rabbim dünyada bilemedim.
Hangi arada resmi çizmişim, hangi arada buraya gelmişim bilemedim?
Sadece çizdim, şahidim, yeminim...
Bu dünyayı ben bitirdim benim gibilerle birlikte Rabbim, özür dilerim...

04 Mart 2009 45 şiiri var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 12 yıl önce

    Kimdim ,neydim inan ki Rabbim dünyada bilemedim. Hangi arada resmi çizmişim, hangi arada buraya gelmişim bilemedim? Sadece çizdim, şahidim, yeminim... Bu dünyayı ben bitirdim benim gibilerle birlikte Rabbim, özür dilerim...

    harikaydı..👍👍👍👍👍😭😭😭

  • 15 yıl önce

    Kimdim ,neydim inan ki Rabbim dünyada bilemedim. Hangi arada resmi çizmişim, hangi arada buraya gelmişim bilemedim? Sadece çizdim, şahidim, yeminim... Bu dünyayı ben bitirdim benim gibilerle birlikte Rabbim, özür dilerim...

    yüreğinize sağlık tebrik ederim. 👍👍👍👍