Cumhuriyet

Türk Milleti eskiden istibdatla inlerdi,
Konuşma hakkı yoktu hiç, tek adamı dinlerdi.
Haraca bağlanmıştı vatanın sağı solu!
Saraya vergi yetiştirmek için çalışırdı ana dolu..
Konuşamazdı hiç kimse susturmuştu esaret!..
Hiç kimse itiraza edemezdi cesaret.!..
Gazi Mustafa Kemal bu esareti kırdı,
Esir değiliz diye padişaha haykırdı.
Hürriyet vermek için tutu halkın elinden,
Sarayın saltanatı yıkıldı temelinden.
Güneş dahada aydınlık doğdu vatanda baştan başa.
Cumhuriyet senin eserindir Gazi Mustafa kemal paşa.
28 Ekim 2018

-- Kanında Asil Türk kanı olanların Cumhuriyet bayramının 95 yılı kutlu olsun.
--Egemenliğin milletin elinde olduğu yönetim şekline Cumhuriyet adı verilir. Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk'ün çizdiği çağdaş, uygar ve medeni bir yoldur Cumhuriyet. Özgürlüktür, kurallar çerçevesinde istenildiği gibi yaşamaktır. Türk oluşun vazgeçilmezi ve ülkenin yönetiminin temelidir Cumhuriyet. Kanla çizilen sınırların adıdır Cumhuriyet, Mazlum milletlere umuttur cumhuriyet, Cumhuriyet şereftir onurdur Cumhuriyet Ne mutlu Türküm diyene demektir her fani yok olacak ama Türkiye Cumhuriyeti sonsuza denk yaşayacaktır. Cumhuriyet bayramının 95 yılı kutlu olsun Kendisini Türk hissedenlere.

-- '' Alıntı''2 Şubat 1925'te, Hariciye Vekâletince düzenlenen bir kanun teklifinde 29 Ekim'in bayram olması önerildi. Bu teklif Meclis Anayasa Komisyonu tarafından incelenmiş ve 18 Nisan'da karara bağlandı. 19 Nisan'da ise teklif TBMM tarafından kabul edildi. 628 sayılı bu kanun ile 29 Ekim, 1925'ten itibaren ülke içinde ve dış temsilciliklerde bayram olarak kutlanıyor.

28 Ekim 2018 1073 şiiri var.
Beğenenler (1)
Yorumlar