Destur Efendi Destur

Destur Efendi Destur

Her şeyin vardır usülü adabı

Doğruyu söyleyince işin erbabı

Bilgisizliğinden celâlleniverir birden

Aslan kesilir silüeti efendi/insan iken.


Destur efendi ( ! ) Destur.


Önce doğru yaz sonra istersen eğri otur

Kime ne..?

Hani hep derler ya ,

“Yazan da , söyleyen de benim size ne..?”

Çok da haklılar bu fütursuz sözlerde…

Madem düstursuz konuşmak özgürlükse ,

Önce Atalarımızı dinleyelim iyice.


Onlar derler ki bizlere.


Birinin özgürlüğünün bittiği yerde

Başkasının özgürlüğü başlar diye.

Sözün tamamı söylenirmiş kime .

İnsan , insanın aynasıdır demişler de

Bilememişler, bazılarının aynası kırık özünde .

Akıl yaşta değil baştadır amma.

Bilmeden konuşanın ne başı kalır ne de yaşı.


Destur efendi ( ! ) Destur.


Söz vardır iş bitirir ,söz vardır baş yitirir.


Üç dört kelimeyi art arda dizince olmaz şiir.

Birkaç cafcaflı söz söylenmekle de olunmaz şair.


……………………………………Destur efendi Destur.

Önce İnsanlığı öğren de ; sonra Şairliğe saf dur…!

09 Ağustos 2020 122 şiiri var.
Yorumlar (24)
  • 3 yıl önce

    tebriklerimle

  • 3 yıl önce

    Şiir var şiircik var. Bazı şairlerin şiirlerine baktığım zaman hiç bir albeni göremiyorum, sadece ben değil, başkaları da göremiyor. Benim oğlum bina okur döner döner bir daha okur, derler ya hani, belki binlerce şiirleri var amma oldukları yerde sayıyorlar, sizi tenzih ederek tabi ki söylüyorum. Şiir okunduğu zaman bir şeyler katmalı insana, bu öyle bir şiir. Atasözlü örneklendirmeler de gayet yerinde olmuş. Her gün iki üç tane sayfaya şiirler yapıştırmayı marifet sanıp da insana okuyunca bir şey vermeyen şiirlerden ise böyle şiirler her zaman baş tacı. Lakin çok daha fazla yorum olmalı hem günün şiirinde hem de günün yazısında, naçizane fikrim budur. Kutluyorum yürekten saygıyla Nilgün Hanım...

  • 3 yıl önce

    Öncelikle günün şiirini yürekten tebrik ederim. Anlatımı mükemmeldi, anlam doluydu. Muhatabına kapak olmuş muhteşem bir serbest vezin şiiriydi. Kalemi ve yüreği candan kutlarım, en içten selam ve saygılarla, nice böyle güzel şiirlere.

  • 3 yıl önce

    Derin anlamlı şiirinizi kutlarım...En iyi tebriklerimle.

  • 3 yıl önce

    Şiir dediğim gibi;biçimi,estetiği ,anlatısı ve bilgi içeriği olan yalın bir yazıttır,bu Anlamda;Türev “şeyler” hariç Okumaya çalışıyorum vakit buldukça sayfa da yazıtları,şiirleri Edebiyatçı kimliğinizle,şiirinizi özellikle kutluyorum,varolunuz efendim ,hürmetle ...