Diktatörler

Diktatörler baskı kurar millete,
Kendisini vazgeçilmez sayarlar.
Onur kırıp bayılırlar zillete,
Her tarafa husumeti yayarlar.

Lüks yaşamın meraklısı olup da,
Kalplerinde kin nefretle dolup da,
Vatandaşın ak saçını yolup da,
Kabul görmez fikirleri dayarlar.

Egosuna hizmet edip giderler,
Onlar için mühim değil giderler,
Doğru yolu gösterse de liderler,
Olur derler ertesi gün cayarlar.

Hele bir görseniz halleri yaman,
Fakire yoksula vermezler aman,
Gerek saat olsun gerekse zaman,
Onlar için gereksizdir ayarlar.

Eleştirenleri hapse atıp da,
Memlekette ne bulursa satıp da,
Her mevzu ya palavrayı katıp da,
Yalanlarla vatandaşı bayarlar.

Sanattan bilimden keyif almazlar,
Tenkitçiyi dama koyup salmazlar,
Doğaya zarardan geri kalmazlar,
Cehaleti hem sever hem sayarlar.

11 Aralık 2020 2175 şiiri var.
Beğenenler (6)
Yorumlar