Dişkapi Cinnah Arasi Dört Mevsim Ankara

Dışkapı Cinnah arası dört mevsim Ankara,
Her durakta bir mavi anı....

Yirmi dört yıl gözlerimde sisli bir resim.
Dostlar duruyor eski yerinde,
Yitirilenlerin anıları ellerinde.

Bomba sesleri uyanıyor hatıralardan,
Soysuz bir akşam...
Dışkapı kan gölü,miting ardından,.
Kirli cumartesi ağlıyor kitap sayfalarından....

Sevgili tatlı bir hayal,
Gençlik parkı ağaçlara yazmış yalan aşkları.
Devrik Çınar kök salmış alabildiğine,
Cemre düşmüş bir vakit gölgesine.

Özüne ait iki şey,
Ellerinden gitmesin istersin ölüme kadar.
Gidenlerin üçü gitti bir şekilde,
Araya girenler umutların kırıldığı kefede.

Dışkapı Cinnah arası dört mevsim Ankara,
Her durakta bir mavi anı....

Hayat akıp gidiyor ait olduğu yere,
Demet güller unutulanların gözlerinde.
Bir eksik hikaye gençlikten kalan,
Mısraları ihanet kokan.....

Benim çocukluğum nerde anne?
Çocuğum nerde?

Bir yağmur akşamı ıslak,koyu esmer,
Kocatepe Kız Yurdunda bir bavul,
Başlaması ile bitmesi yolculuğun,
Yirmi dört yıl gibi uzun.

Salkım söğütler hüzünlüdür Ankara'da,
Sanki içini döker salkım salkım toprağa.
Ah ak Kavaklar...yollarıma dizilmiş kavaklar....

Hayatın farklı yönlerine çarpmak iyidir bazen,
Unuttuğun yüzlerine çarpmak,
Karıştığın kadar karışabilmek,
Ve hangi düzlük senindir bilmek bazen.


Dışkapı Cinnah arası dört mevsim Ankara,
Her durakta bir mavi an..........
09 Mayıs.2009/ S:19.00 /ANKARA

07 Mayıs 2009 111 şiiri var.
Yorumlar (18)
  • 13 yıl önce

    Kutlarım efendim! Kış yağmurlarının altında şu anda bu güzel çalışma bize nostaljik bir Ankara turu yaptırdı, emek yoğun ve anlamlı güzel çalışma, Başarınız daim olsun, Selam ve saygıyla..

  • 15 yıl önce

    👍Tebrik ederim.Bende Ankara'lıyım.Aaahhh Ankara ahhh.Hele baharı ayrı bir güzeldir Ankara'nın.Yüreğinize sağlık.

  • 15 yıl önce

    Cinnajh caddesi,ah o cinnah caddesi meslek hayatımın zorlukları içindeki bir anıyı hatırlattı şiiriniz.saygılarımla.

  • 15 yıl önce

    Güzel bir şiiri okumanın keyfini yaşıyorum. Hülya Hanım şiiri öyle duygulu anlatmış ki iki kez okumadan geçemiyor ve okuduktan sonra da dalıyorsun kimi duygulara. şair öğrenciliğini ve bu arada geçen okul yurt arasındaki yaşamını sergilerken araya yerleşmiş olan kimi idealler var ki onları dizelerin arasında eritip serpiştirerek başka bir tat halinde sunmuş. Yazımda bir yer hariç tümüylr kurallara bağlı kalınmış ( Gençlik[b] parkı [/b]gözden kaçmış olsa gerek). Güzel dizeleri sağlayan imgeler, sanatsal söyleyişiyle yakaladığı müzik, duygu... şairi tebrik ediyorum.

  • Salkım söğütler hüzünlüdür Ankara'da, Sanki içini döker salkım salkım toprağa. Ah ak Kavaklar...yollarıma dizilmiş kavaklar.... ................. ...................... Hoş duygulular yaylasının derinlikli duraklarında molalanarak İçtenlikte ve en taze derinlikte şiir fısıltılarını içine çekerek, Yüreğinde damıtıp sombaharlara fısıldayan bir ahenksiniz...

    Ve.... Karşılıksız sevmenin Ve canından can vermenin canlarının, Karşılıksız vermenin odağı güzel insanların, Yüreklerinin yansıdığı şefkat kitabı yüzlerinin, Hep saran evrenin sıcaklık kaynağı kollarının, Uzantısı olan en güzel ellerin kadifeliğinde, En içten dileklerimle, Anneler gününüzü kutlarım.

    Baharlı diyara hoş yüreğini damlatan kaleme saygı, tebrik ve selamla...