Gece Çıkmazı

Gece  Çıkmazı

Gece !

Ardına ne çok rüya saklar bu şehir

Bu saatlerde

Perdeler neden kapalı ?

Perde arkasında kimler saklı ?

Neden göstermez yüzünü sevinçler ?

Onların ki mi az ? Yoksa bize mi kalmaz?

Uyumayanlar var bir de

Ayak seslerinden tanırım onları

Onlar ki,

Hep ürkek hep telaşlı

Bu uzun yokuş, bitmeyen bir veda havası

Gözlerim, ellerini yoklar
bu yerde, bu yokuşta...

Bu yokuşta ellerin izleri var ,

Başka yüzler var isimsiz; ellerim göğsümde

Ah... Gece !
Hangi kuşun gagasından düştün ben’ (d)enize
O uzun yokuşa direniyor dalga
Islaklığında bir şehrin tüm çıkmazlarıyla

S(y)N


01 Temmuz 2021 70 şiiri var.
Yorumlar (9)
  • 2 yıl önce

    Her bir şehrin gecesinde seven sevdiğinin yüreğinin mabedinde yazar kendine aşka dem tutar şafak sürür gider bu döngü öylece bitimsiz Kutlarım Şair

  • 2 yıl önce

    Şehrin yükseltilerinden bu şehir, ışıl ışıl renginde yaramaz çocuk. demiştim bir gece bir şehirde, Onlarınki derken düşünüyordum hangi perdeler birbirine bitişik, kim elinde cigarası balkonda. En güzel havasında şehrin, inceden yağan bir yağmur olsa, şafak yağmuru, üşütmese öyle hava, gün dağları aşınca, görsek havada renklerin damlalarla dansını, büyülü bir şekilde gün ışıklarıyla... yokuştan aşağı merdivenleri adımlarken, çıkarkenki (buradaki -ki bitişik, kırmızı çizgi çekiyor amma yapay zeka da hatalı olabiliyor) heyecanı duyamıyordum. Yalnız çıkılmaz merdivenlerden yukarı, aşağıda inilmez yalnız, o zamanlar da yalnız değildim, sahi kaç defa yalnız kalmıştır ki insan, bazı geceler, bazı gün doğumları, bazı rüzgarlar unutulmaz işte. Hey Nesildaşım yazdıkça yazasım geliyor da kim ne anlar Nevadan gayrı:)) Sen ne anlattın kim ne anladı bilmem, lakin ben'(d)enize derken o d'de ilgimi çekti, şehrin çıkmazları mı gizlenir parantez aralarına yoksa yağmurun ıslaklığı mı coşar gönülde. bir önceki şiirin için de demiştim içimden, yazmadım lakin okumadım sanma, beğeni koymadı deme, zaten tırı vırı o tür şeyler, diyordum bizim neva, ipekten bir gönlün kalemi ve demiştim bir de çelik gibi şiirler yazsa okuyabilir miyim ki kanamadan,kesilmeden, incinmeden diye.. Sen diyorsun ya y'ce gönüllü nesildaşım deyü, ipek gönüllü nesildaşım benim dicem olur mu acep. bu arada bıyık bırakmaktan vazgeçtim:)) neyse bir tebessüm umuduyla, çok yazdırdın ya hu... allasen, yuvarlan yokuştan aşağı, aşağıda bekliyorum, sargı bezi de getir yanında emi:)) eksik olma Y...'den sevgiler saygılar S(y)N.

  • 2 yıl önce

    Uyuyamayanlara gecenin yarısında şiirler yazdırır gece. İlham melekleriniz eksik olmasın, kaleminize sağlık :))

  • 2 yıl önce

    Nem var nem! Ondandır bu uykusuzluk halleri😁 Günaydın kardeşim. Sabah sabah iyi geldi şiir. Yalnızlığı ve özlemi anlatsa da sıcak bir şiir ve görseli çok sevimli... Aynı ben😁. Unutma her yokuşun zirvesinde bir düzü, sonra da inişi var. Çıkmak zorlar ama düzü dinlendirir, inişi coştur. Karşıdan gelen rüzgar serinletir. Varacağın yere çabuk varırsın inişte. Yeter ki elinden tutan biri olsun düzde... Sevgiyle kal, gönlünce ol...