Gece Türküsü

...

Öldüm be şiir son kez
Taşı oldum bir mezarın
Cesetim külden yontu
Kendi ruhuma tozarım



...

Kıblesiz bir ikon kalbim
Yontu oldum bir yüze ben
Yakıldım bir kitapta
Ateş oldum bir töze ben



...

Benden vaz geçtiğinde
Uzak ihtimalleri yaktım
Çıplak bir geceydi şehir
Ardımda yağmur bıraktım




...

Sıvası dökülmüş mavi
Hayal kırığı hazerfenim
Bir masal böyle bitti
Kan siyahı arşipelim




...

Silindim alın yazında
Uyudum yasak bir düşe
Dağıldım amip gibi
Gamzesi namlu bir gülüşe




...

Yolu oldum aşkı narın
Ayla gelen günle gider
Kaderse böyle her yolculuk
Başladığın yerde biter...

18 Mayıs 2010 197 şiiri var.
Yorumlar (11)
  • 14 yıl önce

    biter mi bilmem,

    uzun ve tozlu yolculuklar,

    tadı kocaman otobüsün camında kalır,

    yaz 2 satır daha buğu ile cama,

    kutlarım

    sevgiyle kal...

  • 14 yıl önce

    çoğu yolculuklar başladığı yerde biter

    başladığı yer...

    bazen

    başladığı yerde

    geri dönecek diye

    birileri birini bekler..

    insan ya da hayaller

    tebrikler

  • 14 yıl önce

    2. (...)Kağıdın üzerinde kırmızı kalemle yazılmış kocaman bir â??0â?³ ve â??Dersten sonra beni görâ? uyarısı vardı. â??Neden â??0â?³ aldım?â? diye merakla sordu hocasına, çocuk.. â??Bu senin yaşında bir çocuk için gerçekçi olmayan bir hayalâ? dedi, hocası.. â??Paran yok. Gezginci bir aileden geliyorsun. Kaynağınız yok. At çiftliği kurmak büyük para gerektirir. Önce araziyi satın alman lazım. Damızlık hayvanlar da alman gerekiyor. Bunu başarman imkansızâ? ve ekledi: â??Eğer ödevini gerçekçi hedefler belirledikten sonra yeniden yazarsan, o zaman notunu yeniden gözden geçiririm.â? Çocuk evine döndü ve uzun uzun düşündü. Babasına danıştı. â??Oğlumâ? dedi babası â??Bu konuda kararını kendin vermelisin. Bu senin hayatın için oldukça önemli bir seçim!.â? Çocuk bir hafta kadar düşündükten sonra ödevini hiçbir değişiklik yapmadan geri götürdü hocasına.. â??Siz verdiğiniz notu değiştirmeyinâ? dedi.. â??Ben de hayallerimi..â?..... Ben zaman zaman hayal kırıklığına uğrarım. Ama kırılmalı hayaller . O zaman deviim başlar. Monotonluk kalkar. Yeni hayallerle koyulurum yeniden yola acıya rağmen...

    Şiirin Güzelliğini ise Zeynep Hanım ne güzel saptamış. Adı gibi Türkü tadında insan ezgisini duyar gibi oluyor. Tebrikler Cumali Bey.

  • 14 yıl önce

    1. Yolu oldum aşkı narın Ayla gelen günle gider Kaderse böyle her yolculuk Başladığın yerde biter..

    Yolculuk idealse elbette ki zordur. Basit aşklar basit hayaller kurar. Devlerin aşkları da hayalleri de büyük olur. Aşka gittiği yola inanan insan, olanaksız halde olsa bile o hayaline yürür . Bir öykü vardır.Bu öykü, çiftlikten çiftliğe, yarıştan yarışa koşarak atları terbiye etmeye çalışan gezgin bir at terbiyecisinin genç oğluna aittir. Babasının işi nedeniyle çocuğun orta öğretimi kesintilere uğramıştı. Orta ikideyken, büyüdüğü zaman ne olmak ve yapmak istediği konusunda bir kompozisyon yazmasını istedi hocası.. Çocuk bütün gece oturup günün birinde at çiftliğine sahip olmayı hedeflediğini anlatan 7 sayfalık bir kompozisyon yazdı. Hayalini en ince ayrıntılarıyla anlattı. Hatta hayalindeki 200 dönümlük çiftliğin krokisini de çizdi. Binaların, ahırların ve koşu yollarının yerlerini gösterdi. Krokiye, 200 dönümlük arazinin üzerine oturacak 1000 metrekarelik evin ayrıntılı planını da ekledi. Ertesi gün hocasına sunduğu 7 sayfalık ödev, tam kalbinin sesiydi... İki gün sonra ödevi geri aldı. %...

  • 14 yıl önce

    Hep birlikte mırıldanacak bir türkü. Müziğin dili yok ama, şiirin var. Tebrikler şair.