Gene

Gene

Gene akşam,
Gene iki kadeh güneş batmakta,
Kıyıda pul pul sular.
Ve güneşin erişemediği yerlerde,
Şişelerde, gözlerde, yüreklerde,
Sahipsiz, sarhoş ve dul duygular.

Gözlerim kapanırken bir gecenin üstüne,
Bir kağnının hızında
Çıkageldi ışıklar..

Önümde gene sensiz,
Gene bomboş, gene sarhoş,
gene uzun bir gün var..

17 Şubat 2010 969 şiiri var.
Yorumlar (4)
  • 14 yıl önce

    Monoton bir geceyi bile anlatırken ,böylesine farkındalık ...muhteşem ,hiç kaybolmasın ...Bazen acıyı bile sevdiriyor ustam kaleminiz bana ,gerçi siz farkındasınızdır ... 👍

  • 14 yıl önce

    Mutlandıran tatlı bohemlikler.. Bak işte yine Ahmet Haşim. Fakat bu akşam farklı: "Gene iki kadeh güneş batmakta." Birden Aydın Boysan'ın yaşama sevinci düştü. Orhan Veli duyunca şöyle bir yerinden kıpırdadı. Gene iki kadeh güneş batmakta. Kıyıda kayaları, özellikle kumları yalayan dalgalar pul pul. Benek ışıltılı. Meze olabilecek bir görüntü. Gün batımlarında.

    "DUL DUYGULAR" Biliriz biz bu duyguları. Genellikle İkindi ile Akşam arasında ayaklanırlar. Pazar öğle sonraları işkence yapalar. Cumartesi akşamları tatile çıkar dul duygular. İki kadeh güneş batımlarında ortadan tüyerler. Ya da tam anlamıyla canavarlaşırlar.

    Geceyi yaşayabilenlerin bir günü iki gündür. Teknede yakamozlarla gönlünü ışıtan, dalgaları beşik olarak kullanan, hiç gidilmemiş adaların keşfi peşinde olan bu münevver bohemin bu şiirini de sevdiğim için okudum. Şiir böyle konuşturdu.

    Bu şubat akşamı saatinde bütün şehirlerin ışıkları çoktan yandı. Gemici fenerlerinin fitilleri çoktan ateşlendi.

    Şiir de yok ama birden bir at sürüsü koşup gitti önümden. Denize doğru.

  • 14 yıl önce

    ...Gene fevkaladenin fevkinde..

    Şiirleriniz, illede kaleminiz...Saygılarımla..

  • 14 yıl önce

    Gene Çingene bakışın Gene yol geçmez gece Genleri başı/bozuk bir kaç dize Gelip oturdu hüznümün taburesine........

    Gene Ağabey ! Gene Genleşti yüreğim Ateş gibi düştün içime..........

    Eyvallah