Göremedim

yıllar yılı dost sandım güvendim
bir sürüngen imiş göremedim
kardeşim bildim sırrımı verdim
iki yüzlü imiş göremedim

gülen gözün ardında yatanı
melek içinde yatan şeytanı
zor ve kötü günde dost satanı
haysiyetsiz imiş göremedim

iyi niyetleri gerçek sandım
yüzündeki o maskeye kandım
maske düşünce şimdi anladım
insan değil imiş göremedim

19-10-2014

19 Ekim 2014 134 şiiri var.
Beğenenler (7)
Yorumlar (11)
  • Güvenlik üzerine, kurulan yalan dünya, Yalancı olduğunu, her an anlatır durur. Dünyevi nimetlerle, oyalar bizi g ü y a Siyaset yaratarak,yalanlarıyla v u r u r.

    Hiç bir canlı konuşmaz, insanoğlundan başka, Dünyayı yalan yapan ,değil midir k e n d i s i. S u s m a s ı n ı bilerek, konuşmasaydı keşke Bunu böyle istiyor,y ö n e t e n e f e n d i s i.

    O efendi akıldır, direksiyonu mantık, Kullanmayı bilmeyen,pusulayı şaşırır. Kendimizi beğenip, yaratıcıyız sandık Haddini bilmeyenler, pişen aşı taşırır.

    Sayın Ahmet Başak'ta, işin farkına varmış, Bu güzel şiiriyle, f i k r i n i b e y a n etmiş. Sonradan anlamış ki,kendi kendine yarmış Sanat, a k ı l,mantığın,ardına düşüp gitmiş.

    Sayın şairimizi kutlar,sağlıklı yaşamasını temenni ederim.Sevgilerimle.

  • Sayın Ahmet Başak,

    Kutlarım inciler için öncelikle..

    Şiiriniz; çok düzeyli kurgulanmış, başarılı biçimde deyimleri sindirmiş çünkü. Ardışık dört dizeye de yayılmış oluşu, hele bu deyimlerin birbiriyle sıkı bağlarla bağlanmış oluşu; dörtlük bütünlüğünü oldukça pekiştiren bir etken oluvermiş.

    Şiir, tema ve seçtiği imge sektörü açısından bir karşıtlık içeriyor gibi; her ne kadar sevgilinin de "acı çekmesini, yanmasını" istesek de, ona karşı aşağılayıcı yahut karalayıcı duygular beslemenin, hâlen seven bir insanın yürek mekanizmasıyla uyuşmayacağını düşünmeliyiz derim. Bu noktada "mantıklı değil" diyemedim görüldüğü üzere; çünkü mantık zaten bitmiş oluyor bu duruma düşünce, yüreğimden biliyorum :)

    Ahenk seslerini hiç saymadım bile; irrite etmeyen / kulağı tırmalamayan yoğunlukla ve çeşnilikle sunuluvermiş okura.

    Nicesine, selamla. 👍😙ud83cudfbb🤐

  • 9 yıl önce

    bakmakla görmenin farklılığını yakalamış şair kardeşim sağlıcakla kalın

  • 9 yıl önce

    ne yazık ki çoğu kez insanlara aldanıyor ve iç yüzlerini tanımakta zorlanıyoruz.Şiir de böylesi anlatım içermekte

    kaleminize sağlık / tebriklerimle efendim

  • -- Sayın Ahmet Gardaşım Önce Cumhuriyet Bayramının 91. Yılı Tüm Asil Türk illetine ve Şahsınıza Kutlu Olsun.

    gülen gözün ardında yatanı melek içinde yatan şeytanı zor ve kötü günde dost satanı haysiyetsiz imiş göremedim

    -- Çok Güzel Bir Hiciv Şiiri Olmuş Kutlarım. Evet bazen insan Haysiyetsiz ve Şahsiyetsiz olan dost görünümlü düşmanları göremiyor. Kalemine ve Emeğine Sağlık. Kutlarım.