Gülendam

Iskalanır yüreğine ışıksız kentin hüznü
Bestelenir usunda hüzzam solfeji
Üflenir yüze keder
Sabaha vakit uzar
Onmaz uyanışlara ince solur gülüşler...





Recm edilmiş yasakların sırtında
Yamalı yaşananlar
Cilalanmış cümleler zulmete nişan...





Suslu fikrin ahvalidir puslu öyküler
Kırıp dalından yaşananları
Bir beden büyük dikmeli gömleğini baharın
Kına sürüp sırrın dudağına
Can yerinden mi öpmeli hicranı
Uyandığın rüyada kınanmadan sayfalarca günahla
Ak tenli bir ihtimal ışığında
Realize etmeli belki de hakikati...




Yorgun ırmakların yüzünde umut kabarcıkları solumalı belki de
Daldan düşen yapraklar ziyan olmadan
Özge bir yazıt karalamalı
Ayrılığa hüküm sunup divit kalem...






Lal gülse de bir yanın
Kulak vermeli dallara
Tomurcuk hüzne düşmeden
Farzdan yarım bir secde sevda,
Bir tutam gün getirmeli belki de
Gülendam rüzgarından....

21 Temmuz 2010 326 şiiri var.
Yorumlar (9)
  • 14 yıl önce

    Bir tutam gün aldım getirdiğin yerden...

    Sevgimle...

  • 14 yıl önce

    Ve hangi bahar,bu-ilkbahar mı,son bahar mı-,hüznün rengi son-bahar olduğuna göre bize sonbaharın gömleği,yani sarı renkli bahardan bahsediyor.. â??'Yorgun ırmakların yüzünde umut kabarcıkları solumalı belki de Daldan düşen yapraklar ziyan olmadan Özge bir yazıt karalamalı Ayrılığa hüküm sunup divit kalem...'' Bahar ve hemen ardında yorgunluğa bürünmüş yaprakların sessizce dökülmeleri;ancak şair onlara bile kıyamadığından toplamaya yelteniyor ve bir yazıt karalama gayretini, gerektiğini hatırlatıyor.. Ve son bölüm, ilk bölümde de olduğu üzere son derece güçlü ifadeleri barındırmış.Her şeye rağmen der gibi seslenmiş..

    Hani; â??'İşte Öyle Bir Şey'' dediğim türünden şiir..

  • 14 yıl önce

    Şair'in, başlık seçimleri hep dikkatimi celp etmiştir nedense,farklı ve bir o kadar anlam yüklüdür.Sadece başlığa bak ve düşünedur-buna benzer bir-iki şair daha anımsıyorum-..Gülendam,farça bir kelime olup, gül boylu anlamına geldiğini belirtmek gerek,şiiri daha iyi kavramak açısından ehemmiyet arz eder belki. İlk bölüme baktığımızda hüzünlenen birini görmekteyiz öyle ki hüzzam solfeji tabirini kullanarak notalara kadar dokundurmuş.Solfej,notaların uzunluğu ve seslerine göre çıkarılan sestir ve bunu öyle bir bağlamış ki, sabaha kadar uzayıp gidiyor adeta.Bundan dolayı ilk bölüm mükemmel diyebileceğim bir güzellikte uyumluluk barındırıyor kendi içinde. İkinci bölüm â??'recm edilmek'' yasakların öldürülünceye kadar taşlaması,hüznü taşıyan bölümden sonra bir kızgınlıkla karşılaşıyoruz burada.. Suslu fikrin ahvalidir puslu öyküler â??'Kırıp dalından yaşananları Bir beden büyük dikmeli gömleğini baharın Kına sürüp sırrın dudağına Can yerinden mi öpmeli hicranı...' Niçin başlığın Gülendam olduğunu,burası tam manasıyla açıklıyor sanki.Bahara gömlek dikmek;zannedildiğinden daha büyükmüş anlaşılan bahar..

  • 14 yıl önce

    iyikide gece okumuşum ...

    çok iyi geldi geceme gülendam...

    nefisti... sevgimle...

  • 14 yıl önce

    çok güzel şiirdi tebrik ederim Hazal hanım