Hakim Sordu Niye Vatanseversin

Hakim sordu Niye Vatan seversin?

Vatan sever olmayayımda kimden yana olayım?

Millet muhtaç kalmış ise ekmeğe aşa,

Vatan sever olmayayım da kimden yana olayım?


Her yanda İhanet olmuş diz boyu.

Zift karası gibi karanlık koyumu koyu.

Vatana saldırıyor İtlerin soyu!..

Vatan sever olmayayımda kimden yana olayım?


Bu millet ki bu vatana veriyor canı da dahil herşeyi!..

Bazıları satar vatanı döner köşeyi!..

Perişan etiler şehirlerleri hem ide köyü,

Vatan sever olmayayım da kimden yana olayım?


Ben insanım ne hayvan nede sürüyüm!..

Vatan sever Türküm milliyetçi biriyim.

Daha ne sorarsın Hakim bey ben bu Milleten biriyim.

Vatan sever olmayımda kimden yana olayım?

22 EKİM 2022


-- Vatan, Arapçadan Türkçeye geçmiş ve Türkçeleşmiş bir kelime  dir. Lügatte; "Yerleşmek, ikamet etmek" anlamlarına gelmektedir. Istılah olarak da; "Bir milletin ya da milletler topluluğunun hayatını sürdürdüğü belli sınırlar içerisinde bulunan toprak parçasına" denir. Vatan sevgisi ise; kişiyi o toprak parçasına bağlayan en kuvvetli bağdır. Kültür; dil, din, tarih birliği, ahlâkta, eğitimde, töre ve geleneklerde ortak duygu ve davranışlar, milleti millet yapan değerlerdir. İşte bu sebeple millet ile vatan, ruh ile beden gibidir. Her millet, dili, ortak inançları, kültürü, örf ve âdetleri ile, özgür bir şekilde yaşamak ister. Çünkü bağımsız bir vatan olmadan, bir milletin kendine ait değerleriyle özgürce yaşaması imkânı yoktur. Vatansız olanların Köpekleri dahi Özgür havlayamazlar: Vatan Namustur satanlar vede İhanet edenlerde Namussuz dur.



22 Ekim 2022 1073 şiiri var.
Beğenenler (4)
Yorumlar