Hazan Vakti (1)

Hazan vakti geldi güzelim, burada bülbül gibi ötmeyeceğim;
Ruhumu buralarda bırakıp yıldızlar ülkesine gideceğim.

Seni, gönül dağlarının doruklarına bırakıp terk edeceğim;
Aşkımın azgın çöllerinde, rüzgarlara karııpta eseceğim..

Anadan uryan terk etmeli burayı, kızıl tan vakti geldiğinde;
Leylasını kaybedip Mecnun'unu bulmalısın gönül ülkesinde.

Bir bülbüli,gönül dağına çıkıp ah edip feryad-ı fıgan eyledi;
Bir gül ,gönül bahçesinde açıp güzelim goncayı hazan eyledi.

Sen artık benliğine mezar kazı bu ıssız çöllerin kumsalında,
Veyahut bırak git benliğini, gir tarihin çöpten mezarlığına.

Yusuf sanıpta beni dipsiz karanlık kör kuyulara atacaklar,
Gömleğimi ceylan kanına banıp, ağlayan Yakup'a satacaklar..

Anlamaz misin sen? Bu gök kubbe sana dar geliyor ey deli gönül,
Sınırlarını çiz, bakma bana öyle melul melul, virane gönül.

Sana Babil'in Asma Bahçelerin'den üzümler getirdim, ye diye,
Hammurabi'ye kanun yazdırdım senin için, beni sevesin diye.

Ko beni ateşlerin içine, yansın ateşlerin içinde yüzüm;
At beni deryalara, Yunus'lar deryalarda çıkarsın iki gözüm.

Birgün kıyamet kopacaksa şair inan senin yüzünden olacak,
Develerin ağzına sular akacak, develer sudan ağlayacak.

İstanbul

19 Şubat 2010 313 şiiri var.
Yorumlar (14)
  • 12 yıl önce

    👍👍Ko beni ateşlerin içine, yansın ateşlerin içinde yüzüm; At beni deryalara, Yunus'lar deryalarda çıkarsın iki gözüm.

    Birgün kıyamet kopacaksa şair inan senin yüzünden olacak, Develerin ağzına sular akacak, develer sudan ağlayacak.🤐🤐🤐

  • 13 yıl önce

    Anlamaz misin sen? Bu gök kubbe sana dar geliyor ey deli gönül, Sınırlarını çiz, bakma bana öyle melul melul, virane gönül.

    Sana Babil'in Asma Bahçelerin'den üzümler getirdim, ye diye, Hammurabi'ye kanun yazdırdım senin için, beni sevesin diye.

    Ko beni ateşlerin içine, yansın ateşlerin içinde yüzüm; At beni deryalara, Yunus'lar deryalarda çıkarsın iki gözüm.

    Birgün kıyamet kopacaksa şair inan senin yüzünden olacak, Develerin ağzına sular akacak, develer sudan ağlayacak. gene harika bir şiir okudum yüreğinizden efendim tebrikler

  • 14 yıl önce

    Sevgili dostum,sizin o güzelliğinizi mısralarınızda okuyorum.

    Hazan vakti geldi güzelim, burada bülbül gibi ötmeyeceğim; Ruhumu buralarda bırakıp yıldızlar ülkesine gideceğim. Evet dostum,neresi bu yıldızlar ülkesi. Budanın ,NİRVANA sı mı? Şamanın göğün yedinci katı mı? Zerdüştün ateşi mi? bilmiyorum.

    Evet dostum!

    Sana Babil'in Asma Bahçelerin'den üzümler getirdim, ye diye, Hammurabi'ye kanun yazdırdım senin için, beni sevesin diye.

    Babil bahçeleri kölelere yaptırıldı ama köleler bir tek meyve bile yiyemediler. Hamurabi kanunlar çıkardı o meşhur tanrı ile konuştuğu kulede ,hepisi egemenler içindi.kölelere sadece zulim vardı.Saygılarımla.

    hocam şiiri zevkle okudum.Bilirsin kolay kolay şiir beğenmem.Şiir çok güzel yüreğine sağlık.

  • 14 yıl önce

    Hazan mevsimi,,, En sevdiğim,belkide en sevmediğim mevsim?

    Yüreğinize sağlık👍👍👍

  • 14 yıl önce

    Okumaya başladım.. Evet evet okumaya başladım; bir tarih diz çöktü gözlerime.. Şair; kültürü sayfada şiirsel canlandırandır..

    Şiire ne kadar övgü de bulunsam az..

    Kutlarım abi..