Hülasa

Suretim manadan münezzeh,
Pamuk kundağa sarılı bebek,
Değilim artık...
Suretim, çaresizlikten değil muteber,
Yansım, yanılgım mıdır?
Baktığım suda hoyrat gelgitler...

Çınlamalar rahat vermez, bezgin kulaklarıma.
Hangi küfrün çentiği, bu kapanmaz yara.

Piç sorular doğuruyor gece,
Alaylı ciyaklıyor baykuşlar.
Sarhoş kalemimde gayrimeşrudur hece,
Zaman ölçer vasfında, kalpte hırçın vuruşlar.

Ecel kolluyor her sokak başını, suretim aynada,
Kederin soğurduğu renkler düşüyor, genç şakaklarıma.
Çizdiğim hayaller durur hala, her buğulu camda,
Nafile, bin yıldır gün doğmuyor, yalancı şafaklarıma.

Dört bir yanı kaplıyor, bilmem kaç perde sis,
Yenmiş tırnaklarım titrek ve mahlûkat sessiz.
Muvazzaflara ayandır, kaynak net ve perdesiz,
Bu çıkmazı çözmeye, o ulu cebir'iniz çaresiz.

Korkular sebepli/sebepsiz,
Kuyudur korkular susuz,
Ve dipsiz.

Suretim, masumiyet garibi,
Huzur dilenen Mağripli,
Benim artık.
Suretim, çaresizlikte talihli.
Eski beni anlatan hiçbir şey değilim artık.
Yansıdaki siluet kibirli,
Baktığım suda geçmiş; bir gemidir batık...

28 Mayıs 2010 126 şiiri var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (8)
  • 14 yıl önce

    Öncelikle; "Sarhoş kalemimE gayrimeşrudur hece" değil, "Sarhoş kalemimDE gayrimeşrudur hece" olacak.Ve bu cümleyi beynen bir kaç defa tekrarlamanız dahilinde anlama kavuşacaksınız.

    Ve çok değerli şairlerimizden biride tabiri caizse; anlamı kafiyeye yedirmiştir, denilebilir.Tabi kendi edebiyatım, naçizanedir onun yanında.

    Ve kelime kullanımı konusunda da gerek övgünüz, gerek yerginiz nispetince, bir çığır açmak değil, hissiyatıma tercüme getirebilmek içindir.

    Atalarımızın bir sözü de konuyu özetler nitelikte belki... Dost acı söyler vesselam. En azından ben öyle olduğu için bu bahsin açıldığını bilmek isterim.

    Esen kalın...

  • Merhaba Musa,

    Eminim ki edebiyatseverler senin şiirlerini okuduğu vakit akıllarında kalan poetika manifestolarından biri kelime seçimin olduğudur.

    Şunu düşünüyorum. Mahlukat, muvazzaf, ayan kelimelerini barındıran pasaj gerçekten takdire şayan. Şiirde böylesi müşkül kelimeleri kullanıp kudretli bir söyleyiş yakalaman harika. Ancak bazı bölümlerde de bu armoniyi göremiyorum. Mesela "sarhoş kalemime gayrimeşrudur hece" . Gayrimeşru kelimesi yerine bir başka kelimeyi kullanabilirdin diye düşünüyorum.

    Baktığım suda medcezir. Baktığım suda geçmiş: bir gemidir batık.

    batık : batık gemi (eşanlam sözlüğü) Batık neyse anlamını bulamadım. Ancak batık kelimesi şiirin güzergahının dışında bir lafız. Ayrıca zarif değil. Kafiye ikamet etsin diye bu şekilde kelimeleri istimal etmeni doğru bulmuyorum.

    Eskiler öyle der, müfid ve muhtasar!

    Az öz. Az söylemen seni daha ciddi ve samimi kılacaktır!

    Söz senin, kalem senin.

    Saygılarımca😎

  • 14 yıl önce

    güzel şiirini kutluyorum Musa incileri fazlasıyla hak etmiş 😙

  • 14 yıl önce

    Sevgili kardeşim Musa, artık şiirlerindeki argümanları irdeleyecek kuvveti kendimde bulamıyorum.Fevkalade bir şiir yazmışsın.Yüreğine sağlık.Daha güzellerinde karşılaşmak dileğiyle.

  • 14 yıl önce

    Çaresizlik... kutlarım üstad her kelimesi bir hayat...