İcara Sevda

İcara Sevda

Ben hasadı yarım bırakılan,

Nadasa ısmarlanmış bir ayçiçeği tarlası!

Gelen zamlardan sonra sadece kuşların uğradığı,

Sahibimin üstüme karlar yağdırdığı,

Üç mevsimdir icara gebe kalan bir yalnızlığım ben...


Şimdi plastik bir sevdanın üstüme çöküşü

Ve betonlaşan yüzeyim ile,

Pis ayaklarınızın mührünü vuruyorum üstüme!

Bitti çıplak ayaklı düşlerim!

Bitti düşüşlerim,düşünüşlerim...


Kaldım yasaklı limanlar gibi gemisiz!

Sahipsiz bir başına ben,çaresiz!

İcara Sevdadır şimdi benliğim

Kes damarlarımı, yollar geçsin üstümden,

Bitti yağmurla sevişmelerim,rüzgara hasretliğim!

Ve kalmadı size verilecek bir hayalim,

Yüzlerce dölden, kayıtsız bir çocuk doğdu!

Ve adı kaldı geride;

Bir doğa daha silindi ve katledildi bu şehirde...

 


Not : 



- Kaybediyoruz yeşili,doğayı ve tazeliği. Yakında ayak basacak bir toprak bulamayacağız... Bırakın ayak basmayı gömülecek bir yerimiz bile olmayacak! 


- Karşıyım yeşilin katledilişine! ve karşıyım Dış Ticaret açığı sözlerinize!!! 


- Benim çiftçim,benim halkım,benim köylüm,benim ürünüm!Bundan gayrısı yalan sözleriniz ile...


- 2022 yılı gübre fiyatları ;

Tarım Kredi Dap gübre 1 ton fiyatı: 14.250 TL

Tarım Kredi Üre gübre 1 ton fiyatı: 14.250 TL

Tarım Kredi 20-20 Z gübre fiyatı: 8.700 TL

Tarım Kredi 20-20 düz gübre 8.400 TL


Söylesene kaç tarla daha fabrika olacak ?



09 Şubat 2022 272 şiiri var.
Yorumlar (10)
  • 2 yıl önce

    Çünkü bu topraklar da bu insanlarda bizim ne kadar izin verirsek bu katliama her birimiz işlenen suça ortağız demektir Kutlarım Uğur bey

  • 2 yıl önce

    Senin maliytelerle iligili yazdıklarını bir kenara koyuyorum. Çünkü onlar şimdi bu şekilde belki yarn yine güncellemen gerekir rakamları. Sadece yazdıklarının altına 6831 Sayılı Orman Kanunu'nun 2/B maddesini de eklemek isterim. Hani şu orman vasfını yitiren yerlerin imara açılmasının önünü açan madde... Hani ormanlara bir kibrit daha çakılmasının önünü açan yasa. Madenlerle ilgili düzenlemeleri katmadım daha hesaba... Bunlar güncel maliyetlerden daha tehlikeli.

    Kurtuluş savaşımız sonrası bütün yokluğa rağmen Balkan ülkelerinde yaşayan ve zor durumdaki 771.611 göçmeni kabul eden (1923-1937 arası), kullanılmayan arazileri tespit ettirip (aşiret düzenine rağmen), topraksız köylülere ve göçmenlere dağıtan (1925-1938 arasında 246.431 aileye; tarla, bağ, bahçe kullanımına uygun toplam: 9.983,75 kilometrekare toprak dağıtılır - 1940-1944 yılları arasında ise 619 köyde 53.000 aileye 875 km2 toprak verilir) o yoksullukta ve zamanın parasıyla çiftçiye 200.611,00 Lira değerinde pulluk dağıtan, ve yine o yoklukta ve yeniden yapılanma aşamasında ülkenin fazlasıyla gelire ihtiyacı varken, (ve Osmanlı’nın borçlarını dahi üstlenmişken) Osmanlı’nın önemli geçim kaynaklarından, öte yandan çiftçinin, köylünün kamburu Aşar Vergisini kaldıran, tarih boyunca sömürülen çiftçiyi milletin efendisi ilan etmiş,.tarım ve hayvancılıkta kendine yeter aşamasından ihracat yapar hale, hatta yeni yatırımların maliyetlerinin narenciyeyle karşılanacak boyuta gelen ülkeden; çiftçilerin çöpe döktüğü ekinlerini, kökünü kazıdığı ağaçlarını görünce ağlayasım geliyor inan. icrası, hapis cezası, faizi ayrı konu... Önceden yemek saatim hep haberlere denk gelirdi. Şimdi daha geç yiyorum çünkü haberlerde özellikle çiftçinin durumunu görünce yediklerim boğazıma diziliyor resmen. Utanıyorum kendimden...

    Neyse... Yazdıkça yazmışım ama senin bu yüce şiirindir sebebi. Bir kez daha bu şaire dost diye hitap etmiş olmanın mutluluğunu yaşattın bana. Var olasın.

  • 2 yıl önce

    Tebrik ediyorum ben de duyarlı yüreğinizi...

    Nicelerine

    Selam ve saygılar

  • 2 yıl önce

    Şair olmanın ilk öncelikli biçimidir,halkının yanında olmak,çünkü yaşam içinde ne varsa ,ellerimiz,yüreğimiz ile ürettiğimiz ,buna aiitir

    Kutlarım Şiiri ve duyarlı duruşunuzu .

  • 2 yıl önce

    Siz gelinde Hatay'da görün toprağın tarımın katliamını, kutluyorum kaleminizi kalemdaş

    Sağlıcakla kalın