Kadın 12

aynaya bakmak gibi dedi kadın
sana akmak

kaçarsın bazen
bazen de alamazsın kendini yansımandan

ve bazen de
ansızın takılır gözün
hüzündür gördüğün
özündür

ama ezberlerin vardır hiç unutamadığın

bilirsin
aynalar da doğruyu yansıtmaz her zaman

yalandır
yarandır
yansıyan

ve yine bilirsin
zamandır hep kazanan

an dersin o zaman
sadece an

ezber bozan...

04 Mayıs 2010 72 şiiri var.
Yorumlar (39)
  • 14 yıl önce

    BU ŞİİRNİİZİ SEVDİM SAYGILAR

  • 14 yıl önce

    Çok hoş kendimi okudum sanki satırlarınız da...sevgiler...

  • 14 yıl önce

    an...

    evet...

    şu an gibi...

    hislerimiz sadece an'da...

    izleri bu sayfadaki yorumlar gibi...

    belki bir şiir, belki bir deneme, belki de bir şarkıda...

    Sait hocam, değerli şairim, kapanış yorumunu yapmış şiirime...

    Minnettarım...

    Yorumlayan herkese sevgilerimi gönderiyorum kucak dolusu....

  • 14 yıl önce

    'Beni nasıl seviyorsun ? Ne kadar değil nasıl?' diye sordunuz mu hiç sevdiğinize? Bu soru 'ezber bozan' sözünde ya da 'ama ezberlerin vardır hiç unutamadığın'dizesinde yatan anlam kadar derindir. Sevmede ezber bozmak bir hayal kırıklığı değil tövbenin bozulmasıdır. Artık sevmeyeceğim kararının verilmesine ve kalem kırılmasına karşın yeniden sevmek.. Ama soruma yeniden dönüyorum: 'Beni nasıl seviyorsun ? Ne kadar değil nasıl?' diye sordunuz mu hiç sevdiğinize? buna verilecek yanıt sevgiliden bile kaçırılacak kadar içseldir. Ama biz hep mecazlara sığınırız sevgilimize kendisini nasıl sevdiğimizi anlatmada. Kişinin verdiği değere göre yanıtlardır bu mecazlar. Elmas gibi ekmek gibi ,gül gibi... Cennete merdiven dayayıp çiçek dallarını seyretmiş gibi .. Saçlarımı rüzgara salar gibi.. denizi sevdiğim gibi.. İşin aslı an ve gelecek kavramlarına dayandırılabilir. 'an dersin o zaman sadece an' Seni çok seviyorum ile seni hep seveceğim arasındaki farktır bu zaman kavramı. birincisinde kıpır kıpır hayat vardır capcanlıdır 'an'. İkincisi bir yatırımdır,belirsizdir, yaşanmadığı için pörsümüştür. İşte bu yüzden an kadar önemli ve gerçek olan başka ne var ki? Tebrikler sevgili şair.

  • 14 yıl önce

    süper bir solukta okudum