Karadeniz Uşağı

Hamsin,
Fındığın,
Tütünün,
Çayın...
Oynayın,uşaklar,oynayın !

Denizinde mavinin koyusu,
Ormanında bin bir tonu yeşilin.
Karadeniz uşağı geliyor,
Ç e k i l i n !

Çınladıkça o sesler kulağımda:
Hop ! Hop !
Ha uşak,ha !
Dalga dalga balık kaynıyor
Gözlerimin önünde...
Sanki,
Tetiği çekilmiş tüfek gibisin !
Durmaksızın çakan şimşek gibisin !
Yeter ki
Kemençenin sesi eksilmesin.

Sen,
Yağmur sonrasında açan gökkuşağısın...
Sen,uyyy !
Karadeniz uşağısın.

28 Ekim 2009 119 şiiri var.
Beğenenler (6)
Yorumlar (11)
  • 14 yıl önce

    ne varsa hepsini işlemişsiniz karadenizle ilgili...

    keyifliydi.. sevgiler.

  • 14 yıl önce

    Evet, o müzik, o deniz, o doğa... Kutluyorum. Nicelerine...

  • 14 yıl önce

    Çınladıkça o sesler kulağımda: Hop ! Hop ! Ha uşak,ha ! Dalga dalga balık kaynıyor Gözlerimin önünde... Sanki, Tetiği çekilmiş tüfek gibisin ! Durmaksızın çakan şimşek gibisin ! Yeter ki Kemençenin sesi eksilmesin.

    Beni eski günlerime götürdünüz.İçim hopladı. Çocukluğum Ünye de geçti.Hiç unutamam o günleri. Şiirinizi çok beğendim.Kutlarım.

  • 14 yıl önce

    Karadeniz esintileri geldi taaa gurbete.... sayenizde bir kez daha karadenizin guzelligini hatirladim.... Hamsisi, kara lahanasi, findigi, cayi, yaylasi, buz gibi akan suyu... herseyi var karadenizin...

    Tebriklerimle gurbetten silaya selamlar 👍

  • 14 yıl önce

    Karadenizli kara bahtlı. Hamsi tekneleri tekellerin elinde, fındık ve çay taban fiyatı,kota ve derken tefecinin tacirin kasasının fırınında kavruluyor,tütün yabancı sermeyade ve yaşasın ithalli YERLİ MALI HAFTASI; Güzelliğine de bir nükleer santral konur elbet. Ama kemençe duruyor şükür, onada günahtır oynamak yasağı gelmezse. Bu güzel şiiri kötümserliğimle kararttım şair, özür dilerim. fakat şiir bir kemençenin tellerinden inmiş türkü tadında. Sevgi dolu saygı dolu.. Tebrikler Abidin Bey.