Küçük Asya'nın Dağları (3)

Küçük Asya'nın Dağları'nda ceylanımı kuşatmşlar diyorlar sevdiğim,
Vermişler avcıların ellerinde dom dom kurşunu atan mavzer,
Doğrultmuşlar mavzeri senin küçücük yüreğine,
Seni ayağından vurmuşlar diyorlar HE,
Ey benim öksüz ceylanım,
Aç yüreğinin içini,
Doldur acını,
Yüreğinin,
İçine,
İçin,
İç,
İ...

Küçük Asya'nın dağlarından Güneş doğacak diyorlar sevdiğim,
Hem de Nemrut Kommagene Krallığı'nın tam üstünden,
Güneş başını uzatacak olduğu yerden yüreciğine,
Isıtacak senin içini Küçük Asya'nın Güneş'i,
Nemrutlar tek tek dağlardan inecekler,
Saklanacaklar çıktıkları inlerine,
Ey benim Asyalı güzelim,
Korkma, sar umudunu;
Yüreciğinin içine,
Yüreğinin içi,
Yürek içi,
Yürek,
İçi,
İç,
İ...

'Dağların başında baykuşlar öter,
Güneş kamçısını dağlara diker,
Üzülme bir tanem kara gün geçer,
Benim umut yolum dağlardır dağlar.

Kervanlar geçmiyor karardı dağlar,
Hazan oldu bize sevdiğim bağlar,
Seherde halime yıldızlar ağlar,
Benim umut yolum dağlardır dağlar'H.T

04 Nisan 2010 313 şiiri var.
Yorumlar (15)
  • 14 yıl önce

    'Dağların başında baykuşlar öter, Güneş kamçısını dağlara diker, Üzülme bir tanem kara gün geçer, Benim umut yolum dağlardır dağlar.

    Kervanlar geçmiyor karardı dağlar, Hazan oldu bize sevdiğim bağlar, Seherde halime yıldızlar ağlar, Benim umut yolum dağlardır dağlar'H.T

    Bir insanın, bir şiirin umut yolu olması ne güzel... Sesinizdeki coşkuya sağlık efendim...

  • 14 yıl önce

    değerli dostum böyle bir şiir gözlemsiz yazılmaz böyle bir şiir hayat tecrübesiz vücut bulmaz kalemde,çok teşekkür bizi kaz dağlarının o bahar havasına götürdüğün için,sevgi ve saygılarımla...

  • 14 yıl önce

    Sayın ğretmenim Hüseyin Turan,şiir çok yönlü,sembolizim,imge ve söz dizimi ustaca kulanılmış.Kulak ve duygu ile birlikte göz zevkini de doldurmakta.İçerik olarak ötekisini kapsamakta.ÇOK GÜZEL BİR ŞİİR OKUDUM. SAYIN HOCAM BANA ADRES VER Kİ DERGİNİ GÖNDEREYİM.SAYGILARIMLA

  • 14 yıl önce

    2. "V" grubunun başında giden kaz hiç bir hava akımından yararlanamıyor. Bu yüzden diğerlerine oranla daha çabuk yoruluyor. Bu durumda en arkaya geçiyor ve bu defa hemen arkasındaki kaz lider konumuna geçiyor. Bu değişim sürekli yapılıyor; böylece her kaz grubun her noktasında yer almış oluyor. Şimdi bizden önce yorulmuşların önüne geçme sırası gelmiştir. Şairin bu göçte görevi ise şiirdir. Uçuş hızı yavaşladığında gerideki kuşlar, daha hızlı gitmek üzere öndekileri bağırarak uyarıyorlar. İlerlemek ve yol almak için bazen başkalarının uyarılarına gereksinim duyarız. Bundan alınmamalıyız; tam aksine, böyle uyarıları sevinç ve takdirle karşılamalıyız. Gruptaki biri hastalanırsa ya da bir avcı tarafından vurulup uçamayacak duruma gelirse; düşen kuşa yardım etmek üzere gruptan iki kaz ayrılıyor ve korumak üzere hasta / yaralı kazın yanına gidiyor.Tekrar uçabilene (ya da eğer ölürse, ölümüne kadar) onunla beraber yaralı kuşu asla terk etmiyorlar. Daha sonra kendilerine başka bir kaz grubu buluyorlar. Hiçbir kaz grubu, kendilerine bu şekilde katılmak isteyen kazları reddetmiyor... Şiirleriniz gibi. Birlikte kanat açtık. O güzel günlere. Sırayla önde giderek. yolumuz açık olsun.

  • 14 yıl önce

    1. Ben yaban kazlarının uçuşlarına hayranımdır. Belki de geçmişte bizim önümüzde gidenlerin göçleri, sıcak ülkelere ulaşmak olan ve bu yolda canlarını verenlerin gidişlerine benzettiğim içindir. Belli bir hedefi olan ve buna ulaşmak için bir araya gelen insanlar, hedeflerine daha kolay ve çabuk erişirler. Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görülür. Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını araştırmışlar: "V" şeklinde uçulduğunda, uçan her kuş, kanat çırptığında arkasındaki kuş için, onu kaldıran bir hava akımı yaratıyormuş. Böylece "V" şeklinde bir formasyonda uçan kaz grubu, birbirlerinin kanat çırpışları sonucu ortaya çıkan hava akımını kullanarak uçuş menzillerini % 70 oranında uzatıyorlarmış. Yani tek başına gidebilecekleri maksimum yolu grup halinde neredeyse ikiye katlıyorlarmış. Bir kaz, "V" grubundan çıktığı anda uçmakta güçlük çekiyor. Çünkü diğer kuşların yarattığı hava akımının dışında kalmış oluyor. Bunun sonucunda, genellikle gruba geri dönüyor ve yoluna bu şekilde devam ediyor.

    %..