Lak Lak Kuşları

Dağların arasına bıraktım sevgimi,
Memleketime bahar gelirse,
Çiçek getirecek sana,
Oy !Benim cefakar sevgilim,
Anka Kuşu..............


Bahar gelmez oldu memleketimin dağlarına,
Her dem kış,
Her dem ayaz,
Ne olacak benim halim.....


Aydıncıklar lak lak eder,
Lak lak lakan,
Lak lak yapan,
Lak lak kuşları,
Buzdan yapılmış fil kulelerinde,
Hava soğuk ve fırtınalı........


Ve ben bir Anka Kuşu,
Dağların arasında beklerim,
Güneş elleriyle ne zaman süpürecek,
Memleketimde bitmeyen kışı....

Hüseyin Turan

Melih Aşık'ın 31.10.2009 tarihindeki makalesinin yorumu.

31 Ekim 2009 313 şiiri var.
Yorumlar (24)
  • 14 yıl önce

    Sevgili Dostum, Önce şiirinizden dolayı kutlarım.

    Ancak bu son günlerde ülkemizdeki lak lak kuşları çoğaldı.

    Çoğalan bu kuşlar tıpkı kara karganın her gak demesinde uzun ömür dilemesinde olduğu gibi, bu günün aydın dediğimiz bu kara kargaları da sürekli sağladıkları çıkar karşılığında çektikleri kara yağ ile her yeri kuşatıp kapsadılar.

    İnşallah kendi elleriyle oluşturdukları bu zifiri karanlıkta kaybolurlar.

    Selam, sevgi ve saygılar.

  • 14 yıl önce

    Kanatlanıp uçmalı binlerce Anka, albenili vadilerin çekiciliğine aldanmadan ulaşmalı ereklerine. Sadece otuz değil, otuzun sonsuz katı "Simurg" kanat çırpmalı Kafdağı'nın doruklarında. Düşünen, düşündüren kaleminiz dert görmesin. Kutluyorum.

  • 14 yıl önce

    Ülkede aydın bir sorun oldu.Uzun bir geçmişi avr anlatsak Amipler çoğalır ya bölünerek işte aydınlar da bölünerek çoğalır oldu. Kimi kalemini sattı köşeyi döndü ya lakk lak yapaıyor paraya tamah edip kiler faresi olarak ya da vuruldu, tutuklandı aç kaldı .Ama onurlu ama kitleler ulaşmada engellenerek. Dağlarına bahar gelir,çiçekler açar elbet. Bir şeyi güzel bir şeyi çok istersen ve gidersen ona doğru elde edilir o istenen, bütün mesele onu taşıyabilecek ya da elinde tutmak oluyor. Bu yurdun ayrık otları oldukça büyüdü. Köyde ayrık otları büyümeye bırakılır, çıkar çıkmaz çabpalanmaz. Çünkü yeniden daha güçlü çıkar. O yüzden büyür ve kökünden sökülür. Ayrık otlarının boğduğu çiçekler o zaman yeniden açar. Yüreğine sağlık Hüseyin Bey.

  • 14 yıl önce

    Sevgili hocam şairin namus işçisi olduğunu hepimiz biliriz.Bedelini de hep peşin olarak ödemiştiriz.Aydına gelince bu ülkede kim aydın kim karanlık bilinmez.Aydın bildiklerini her platformda açıklayan korkusuz kişlerdir.Aydın kuşku duyan kişidir.Aydın yarını bugünde gören yazan kişdir.Aydın yüreğini ortaya koyan insandır.Aydın halkının öncüsü onun ışığıdır. Şiiriniz güzel.Aydıncıkları işlemişsin.Petro dolarcı yalı çapkını para babalarını yazmışsın.yüreğine sağlık.Şiir güzel.Kalemin daim olsun.

  • 14 yıl önce

    Dağların arasına bıraktım sevgimi, Memleketime bahar gelirse, Çiçek getirecek sana, Oy !Benim cefakar sevgilim, Anka Kuşu..............

    Bahar gelmez oldu memleketimin dağlarına, Her dem kış, Her dem ayaz, Ne olacak benim halim.....

    Aydıncıklar lak lak eder, Lak lak lakan, Lak lak yapan, Lak lak kuşları, Buzdan yapılmış fil kulelerinde, Hava soğuk ve fırtınalı

    Güzel,bir paylaşım olmuş kaleminizden içten yazılmış,yürekten dile getirilmiş kaleminizin daim ve baki kalması dilekleriyle Hocam.👍👍👍👍👍