N.Ç

N.Ç,
Şimdi yirmi ikisinde
Dün ve önceki günler
On üçünde idi...
Annesi ona N.Ç diye çağırmazdı
Yani onun bir adı vardı...

N.Ç,
Mahallesindeki bir ağabeyi
Ona ilk şekeri verdiğinde
Bir kesme almıştı yanağından,
Saçını okşamıştı,
O gülümsemişti...

Onun,
Akranları okula giderken
O ilk sınavını vermişti yaşama dair
Birkaç damla kanı sızmıştı,
Canı yanmıştı,
Çok ama çok ağlamıştı...

Yani o;
Kader kurbanı bile değildi
Kaderin bile ne olduğunu bilmeyen
Bir çocuktu!
Ve o çocuğu bir gecede büyüttüler
Ve sonraki geceler...

N.Ç
Çocukluğunu, genç kızlığını yaşayamadan
Birilerinin, beyim diye el pençe divan durduğu.
Yaşıtlarının baba diye sarıldığı...
O adam bilinenlerin
Şehvetlerinin kurbanı oldu...

Onun için,
Birileri bir şeyler söyledi
Birileri bir şeyler yaptı
Birileri kim bilir neler dedi
Ama olan
N.Ç ye oldu...

05 Kasım 2011 344 şiiri var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (3)
  • 12 yıl önce

    Utanç üstüne utanç eklendi...Şimdi yasa değişiyor yasa bu dava görülmeden önce değiştirilmeliydi,bu adalet adalet değil..

    Ben bundan sorumlu herkese şerefsizler diyorum ne bu dünyada ne öteki dünyada yerleri YOK.

    Keşke idam olsaydı,siyasi nedenlerle onca insan asıldı boşu boşuna,asıl hak eden bunlar..

    Söylenecek çok söz var Mehmet Bey ve ben çok hırslanıyorum..

    Diliyorum ki hiç birinin yüzü gülmesin burunlarından fitil fitil gelsin nefes aldıkları her an..

    Selamla..

  • 12 yıl önce

    Ne tesadüf,bu gün aynı başlık altında bir şiir de ben yazmak istedim.

    Şairi duyarlı yüreğinden dolayı kutluyorum.

    İşte böyle çarpık bir düzende yaşıyoruz. Şairin dediği gibi bir çocuk bile bir gecede büyüye biliyor acı ve utanç içinde. Neye ve kime güvenecek şimdi, artık hayat onun için bir cehennem.

    2002 yaşanan bu yüz karartıcı olayın sinsice alt yapısı hazırlandı. Suç ortada, suçlu ortada lakin ceza yok. boşuna değildi bunca bekleyiş, nerdeyse zaman aşamasına girdi. Ve bu ayıbı işleyenlerin keyfine göre kılıf biçilip dikildi. Sonuç yalnız N.Ç için hüsran değildi, tüm insanlık aynı hüsranı yaşadı (insanlık diyorum, insan olmayanlar bu sözün dışında ) Artık yasalar bile kişiye göre karar veriyorsa bu ülkede, sonunu varın siz düşünün. Nefretle kınıyorum ve artık tiksiniyorum bu zihniyetten.

    Yani o; Kader kurbanı bile değildi Kaderin bile ne olduğunu bilmeyen Bir çocuktu! Ve o çocuğu bir gecede büyüttüler Ve sonraki geceler...

    Şair duyarlı yüreğine sağlık bu örnek paylaşım için teşekkür...

  • 12 yıl önce

    Kader değil hayatın küf tutmuş yüzüdür bu.

    ''Doğrusu siz, ölçüyü aşan (azgın) bir kavimsiniz." (Araf Suresi, 80-82) Lut kavminin helakı hakkında.

    İnsanlık tarihi kadar eski olan sapkınlıklar değil son günlerdeki çok sesliliğin nedeni. Hz.Ömer'in bir sözü ile noktalamalı konunun hakkını; ''Amirin en kötüsü, halkı kötü yola sevkedendir'' Duyarlılığınıza saygılar.