Ne Olayım?

Aşkın deryasına dalayım dedim,daldım ama suyu bulmak zor imiş;
Yetmiş ırmak birden geçeyim dedim,geçtim ama dostu bulmak zor imiş.

İnsana varayım insan olayım ,vardım ama insan olmak zor imiş;
Başımı alayım burdan gideyim,dedim ama burdan gitmek zor imiş.

Çiçeklere konan arı olayım,kondum ama balı bulmak zor imiş;
Dostun bağlarını seyran eyleyim,ettim ama bülbül olmak zor imiş.

Dostun bahçedinde bir gül olayım,oldum ama meğer açmak zor imiş;
Yarimin eline tezden varayım,vardım ama meğer kokmak zor imiş.

Yurdumun dağında sümbül olayım,oldum ama boyun bükmek zor imiş;
Çobanın önünde kuzu olayım,oldum ama dağda kurtlar çok imiş.

Yurdumun dağında turna olayım,oldum ama turna olmak zor imiş;
Dağlar aşıp nazlı yare varayım,vardım ama yari bulmak zor imiş.

Ali'nin yolunda Hasan olayım,oldum ama susuz kalmak zor imiş;
Mervan'ın elinde kılıç olayım,oldum ama boyun vurmak zor imiş.

Seher vakti öten bülbül olayım,oldum ama meğer ötmek zor imiş;
Senin için karşı dağı yarayım,yardım ama Musa olmak zor imiş.

Yarimin belinde kemer olayım, oldum ama beli sıkmak zor imiş;
Senin için cehenneme dalayım,daldım ama meğer yanmak zor imiş.

Gökyüzünde uçan bulut olayım,oldum ama yağmur olmak zor imiş;
Oluk oluk susuz çöle yağayım,yağdım ama suyu bulan yok imiş.
Hüseyin Turan
İstanbul/Zeytinburnu

10 Nisan 2009 315 şiiri var.
Beğenenler (8)
Yorumlar (11)
  • 14 yıl önce

    Sayın Turan !... On beyit beş kıta yapar.22 heceli divan şiirlerini de geride bırakmış ve pek çok şairleri çağrıştıran paçraları bir bütün haline getirmişin.ve güzel denebilecek ender eserlerden sahneler kurmuşsunuz. ...Yeni gençlik böyle yazılması,okunması,içeriği ve vereceği iletiyi anlamak zahmetine hiç girmez,basit lâf ebeliği yaparak,ata yadiğarı hece şiirlerini küçümsermodası geçmiş diye de hafife alır.Namık Kemâl'in Hürriyet kasidesini,BEKİR sITKI Erdoğan'nın asker mektunu ,Faruk Nafiz'in "Han du- varlarını,Karacaoğlan', Veysel',Safi'yi okumadıkları apaçık ...Beni çok çok mutlu ve ümikâr ettiniz,Tür şiir edebitatı adına teşekkür ederken:fikirlerini beyan eden arkadaşlara da müteşekkirim. Zaman buldukça diğer şirlerine de bakacak,şiirde mutlu olma yolunu arayacağım...Sevgi ve selâmlarımı sunar,daha başarılı eserlerini görmel isterim......Mustafa ...Özçiçek...İzmir..

  • 15 yıl önce

    çok güzel dizelerdi olumlu ve olumsuzluğu gösteren... ama yolunu da gösteren zor olanı başarma yolu.. dizelerin içine gizlenen..tebrik ettim gönülden şiirin ustasını👍👍👍

  • 15 yıl önce

    Gökyüzünde uçan bulut olayım,oldum ama yağmur olmak zor imiş; Oluk oluk susuz çöle yağayım,yağdım ama suyu bulan yok imiş👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

  • 15 yıl önce

    Yaşamın temeli ikilem üzerine atılmış. Varlık ve hiçlik. Ya da doğum ve ölüm. Aslında zor dediklerimizdedir yaşamın asıl zevki. Kutluyorum.

  • 15 yıl önce

    Hüseyin bey'in bu ikilik dizelerini okumak bir başka tat. hala gül,bülbül şiirlerini biçimleri sürerken o bu biçime gülü ve bülbülü de koysa başka bir anlam verebiliyor. Düşünsel anlamda uğrak yerimiz ne de çoğalıyor, dostluğu, aşkı, insanlığı ve inancı irdeleyip bize duygular yükleyerek geliyor. Tebrikler,Hüseyin can.