Nüans

Sen yapay dünyanda,
Yaşarken uçarken hatta,
Ben oldukça doğaldım.

Sen giyindikçe eksildin,
Ucuz hayatta,
Ben soyundukça çoğaldım.

03 Şubat 2010 96 şiiri var.
Beğenenler (8)
Yorumlar (12)
  • 14 yıl önce

    Sen yapay dünyanda, Yaşarken uçarken hatta, Ben oldukça doğaldım.

    Sen giyindikçe eksildin, Ucuz hayatta, Ben soyundukça çoğaldım.

    Kısa ama öz... Canalıcı vuruşları olan şiirler. İzleyeceğim Sevgili İnsan.

  • 14 yıl önce

    "Sen giyindikçe eksildin, Ucuz hayatta, Ben soyundukça çoğaldım." doluluğu üzerinde olan bu dizeler de giyindikçe eksilme nedir, soyundukça çoğalma nasıl olur, düşüncesine daldım. Nurullah Ataç'ın "Okuyucuma Mektuplar"ından yıllar önce okuduğum bir denemesini anımsadım. o önce şiirdeki süsten bahsediyordu. bunun gerekli olduğunu savunuyordu ve giysilerle somutlamaya çalışıyordu düşüncesini. insanların giyinmek için harcadıkları paranın hatta daha da öteye giderek modaya yaptığı harcamaların nedenini giyinmek ya da örtünmek için değil güzel görünmek beğenilmek amacıyla yaptıklarını iddia ediyordu. Artık ye kürküm ye diyen bir toplumda "kılık tavşan avlamaz" deyimini toprağa gömüp zihinlerini boşaltıp dekorlarını güçlendirmeye başladıklarını apaçık görüyoruz. Kültürlü bilgili olanlar horlanırken üstü başı ve cebi iyi olanlar baş tacı ediliyor. Ama onunla olanlar asla mutlu da olamıyor. özünde bunu buldum bu üç dizenin. şiirden kat kat fazla şey yazılabilir ama şiir kadar düz yazı asla etkili olamaz; tebrikler Çetin bey.

  • 14 yıl önce

    Altın vuruş olmuş bu şiir abi...

    Nüans; aslında içimizdeki kişinin renk tonu.. Ona rengi veren yaşadıklarımız..

    Kutlarım

  • 14 yıl önce

    Az mısra çok anlam.Çetin Bey az mısra ile de olur diyor.Doğrudur.Sevgiler dost.Yüreğinize sağlık.😙😙😙😙😙

  • 14 yıl önce

    Hayata ve yaşama değişik bir bakış.

    Yapay dünyada uçanlar, soyundukça çoğalanlar.

    Tebrikler.