Ölüm T/uzak

....sessiz gemiler geçiyor limanlardan...

Sessiz bir gemi geçti yamacımdan
Tüm sevdiklerim ne kadar da uzakta...
Gidenler gelmiyor nedense her baharda....
Kışların adı çıkmış!
Beyaz bile çözülmüyor o en nadide sıcakta!

Susmak mümkün değil
Birikiyor içimde haykırışlar
Acı kimsenin umurunda değil!
Gidip de gelmeyesim var!

Bilemezsiniz kaybedilenleri
Ayıp edenleri
Kaybedenleri!
O en son çığlıkta, o en son çağrı
Kime sanki....
Cevap hiçkimse olduğunda
Ve yapayalnız kaldığına inandığında,
Tanrıya yakarışlarındaki fırsatçılıktan nefret edip!
Güvercinlere sığınıyorsun yine...
Kaybettiklerine!
İtiraf et artık kendine!
Kaybettin başkalarının cennetinde!

Oysa insan olmaktı tek derdin...
Oysa sarıp sarmalamaktı en ıssız olanı!
Neden
Neden
Neden,söyle?
Neden kaybettin?......


Gidip de dönüşü olmayan bu yolculuktan sana kalan,
Yani gidip de gelmeyeceksen herkes gibi...
Dokunduğun her taşta elinin izi,
Gözgöze geldiğin her birinde yüzün,
Gülümseme ve acıysa geride bıraktığın...
Işığı görülmüşse yıldızların,
ve düşülmüşse aşkın t/uzağına!
Var olmadım deme sakın!
Hakkın yok buna!......


Şimdi,
Şimdi...
Bir güvercin simit kapıyor İstanbuli bir vapurun güvertesinden,
Ve şimdi hücreler ağlıyor ,daralmış!.....
Yalçın Küçük'ü almışlar... Soner Yalçın'ı, Ahmet'i Nedim'i
Ve alınmış ya da alınacak diğerleri
Darağaçları utanıyor katil olmaktan, boynu bükük!
Haykırıyor süvariler sürgünlerde.
Herkes sağır!
Herkes kör!

Bu kahır...
Bu kahır hiç bitmeyecekmiş gibi...........
Mustafa Balbay, Tuncay, Perinçek
o daracık hücrelerde soğuktan titremek
gerçek ötesi alçak bir gerçek!
ve ağır ağır ilerliyor vakit!
zamanın içine edesi geliyor insanın...
işte bu yalnızlık ne ağır
ne ağır!!!!!

Suskunluğuma aldanmayın dedi içim
Beni bana şikayet etti...
Ölebilirmişim her an için!
Şaşkınım
Çaresiz.....
Ve bir nefeslik ömrümde yaşadıklarıma şaşarak
Onların Tanrısı olmayan Tanrı'mı düşünüp,
Düşünürken,
Düşüyorum
kör bir kuyuya!
Kulakları sağır eden o uğultuyu defedip uzaklaştırmak isterken kendimden,
bencilliğimde
Yine düşüyorum t/uzağa
Uzakta değil SEVDA
Uzakta değil HUZUR;


Düş işte!
hepsi bu kadar.....
Düşüme düştüm
Kurtarmasın beni kimse!
Kör kuyularda kör olasım var desem k/aldırmıyor gönül...
Sağır sultanın duymadıkları yankılanıyor kulaklarımda...
ÖLÜM AĞIR DİYORLAR!
İNANMIYORUM....
YALNIZLIĞIMA SARINIP,
SARMALANIP....
GÖÇÜP GİTMEK istiyorum,
Bu mevsimden,
Bu şehirden!.....
Aşk t/uzak
yağmur ağır
Ve ölüm çağırıyor yine....!

Hoşçakal yağmur....
Hoşçakal Deniz!
Hoşçakal dünya.......

4 MART 2011/SİNOP

04 Mart 2011 244 şiiri var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (6)
  • 13 yıl önce

    ..gülgün hanım düşünüyorsunuz galiba.? ama gerçeğin gerçeklerin yanıtı yoktur çünkü kanıtı kendisidir ayrıca ''t.c yasalarının suç saydığı bir fiil'' yoktu yazdıklarımda..güzelliklere olsun günler...

  • 13 yıl önce

    ..'atatürk'ün kurduğu cumhuriyet'söylemi demokrasi adına başında ölü doğmuş sakat bir ifade herşeyinizle tam bir teslimiyettir (akıl yürek ruh..kısaca tabu) demokratlık yoktur bu sözlerde (bu t.c halk partisine atıf tek parti şartlanmasıdır)'anayasa nın dibacesi ilk dört maddesi ve yeminler'..ve bu devlet'in kurulduğundan beridir demokrasi diye bir derdi olmamıştır sözlüklerde bulursunuz tüm tarifleri fakat uygulamalar gerçek hayat öyle söylemez burada genelleme yapmak durumundayım 'ordu'adının önünde geçtiği hiçbir toplum demokrasi değildir ayrıca'ilginç değil midir devlet kendine önce 'demokratik,laik' demiştir de neden ayrılıkçı söylemi'hain'ilan etmiştir.. söylediğim 'insan mutluluğu' devletin en temel görevidir yani mutlu huzurlu güvenli yaşamanın koşullarını yaratacaktır devlet insanların tüm taleplerini karşılamak zorundadır ve asıl ayrılıkçılığı ayrımcılığı kendisi yapmaktadır 'dil din inanç inançsızlık'konularında bkz somut güncel..ve sanırım hrant dink'i tüm kurumlarıyla bu t.c devletinin öldürdüğünü biliyorsunuzdur,saygı ve sevgiyle...

  • 13 yıl önce

    Buyrun polemik yapalım sayın Örnek..... Tanımlamalarınızın yayımlanmasını onaylamam,fikirlerinizi onaylamam anlamını taşımıyor elbette.....Ceberutun kelime anlamı....buyrunuz....Büyük Türkçe sözlük....sf. (ceberu:t) 1. Acımasız, merhametsiz, zorba: â??Ceberut hanım, hiçbir şeye izin vermiyordu ki!â? -A. İlhan. 2. a. din b. esk. Tanrı'nın her şeyin üstünde olan kudreti. 3. a. din b. Tasavvufta Allah'a varmanın üçüncü basamağı.

    Anlamadığım bugünün Türkiye'sinde olup bitenlere bu kadar yabancılaşmış olmanız ve her ayrılık ya da yalnızlığı ya da dışlanmayı ya da dışarıda bırakılmayı tekil düzeyde algılamanız...Herşey aşk değil,her yalnızlık tercih değil.Yalnız bırakılmaya mecbur bırakıldığınızda ve toplumu bölünmeye yönlendiren süreçlere tanıklık ettiğinizde.....özür dilerim ama topluma ayak uyduramamaktan kaynaklanan bireysel kişisel özelliklerden kaynaklanan ve peşinde insanların sürüklenmediği yalnızlıklar ,devede kulaktır....Toplumun yaşantısına ortak olmadan yaşanılan yalnızlıklar aslında biraz da bencildir.Bugünü Atatürk'e ve Cumhuriyete borçlu olduğumuzu unutmasak iyi olacak.Umarım anlatabilmişimdir anlatmak istediğimi....Herşeye rağmen!

  • 13 yıl önce

    ..''atatürk'ün kurduğu cumhuriyet''..tek başına baskı ve ceberrutluğu vesayetçi yarı otoriter bir rejimi ifade eder henüz aşılmamış ciddi bir problematiği polemik konusu yapmak istemem sadece ''insan mutluluğu'' üzerine dertlenmek gerektiği kesin inancımı vurguluyarak saygı ve sevgiler sunarım şiirinizin güzelliğini tekrarla...

  • 13 yıl önce

    Çok teşekkürler Çetin Bey yorumunuz için...Ama öte yandan yalnızlık bin çeşit yüzbin çeşitken ya da sonsuzken ve bizler yalnız bırakıldığımızın halen ayırdına varamamışken, o hücrelerde sadece ve sadece Atatürk'ün kurduğu Cumhuriyeti korumak adına özgürlüklerini feda eden insanlardan bahseden dizeleri militarist kabul etmeniz açıkçası ilginç geliyor bana....Kişisel yalnızlıktan sosyal,grupsal yalnızlıklara sürüklendiğimiz bir dönemde kesişim kümesindeki tema yalnızlık da olsa.....sadece çeken bilir demeli.....Onlara sabır diliyorum....Onlar tekil yalnızlıklara hapsolmadılar hiç.....En azından bunu biliyorum...Saygıyla....