Poetik Hırsız

-I-

akademik soytarıların
türev saçmalıkları gibi mecaz sevişmelerim oluyor

anarşist tohumların
metafizik günceleri çarpıyor yüzüme

poşet giyen kadınların
dominantlığı düşüyor kelimelerime

nereye gitsem aç kalıyor edebiyat
eylül yine sancılı bir ritüel bırakacak gözlerime

/bir nebi'nin gözyaşı düşecek cehenneme.../

bir çocuğun umutsal kalıntısı
ve bir günahın azami hızı durmadan büyüyor içimde

biliyorum;
en çok yine kırmızıdan kurtulan sebil tenim acıyacak

-II-

küçülüyor
bir şiir'in parmak aralarında yüreğim

irileşen sesim
hırsız bir lûgat-e durmadan sövüyor

fahişe kahkahalı harfler doğuyor üstüme
kıyafetsiz kalıyor imgesini öptüğün her dudak

/okuduğum dizelerde.../

sanki ağdalı bir düş bırakıyor koynuma
bıraksam sabaha kadar sevişecek ketum yalnızlığımla

/gitmesem! ağız boşluğundan
utanmadan soyacak geceyi üstümden fütursuzca.../

uyanıyor üstünü örttüğüm sabahlar
bir dağın kızıl yamacından

dilini bilmediğim bir güneşin rengi ısıtıyor
yine kemiksiz diz(e)lerimi

-III-

düşürüyorum aklımı
yalancı bir çay'ın demsiz havasına
ağustos söylenceli boş vaazlar'a

buz tutuyor
sayfaların gölgesinde şiirselliğim

kayboluyor nâzenin
dudaklarımı nezâketten sıyırdığım zaman

derisinden kaçan saçlarım
kurgusuz kurmacalara dökülüyor

kemiklerimden
yalancı tahtalı dizeler düşüyor

kuklacı;
pinokyo palavralığını
şiir saçmalıklarında oynattığı zaman

/tutamıyorum.../

ölüyor gözlerim

beni kalbinden vuracak gerçek bir şiir yok mu!!!
söz veriyorum hep canlı kalacak gözlerim...

../

17 Ağustos 2010 22 şiiri var.
Yorumlar (21)
  • 13 yıl önce

    yine harika imgelerle dolu bir şiir. kutlarım.👍👍👍

  • 13 yıl önce

    çok güzel olmuş , tebirkler.

  • 13 yıl önce

    Öncelikle şiirin kalemini kutluyorum..ilhamı bol olsun...

    Ben sevgili Oktay'ın şiirlerindeki tekniğini seviyorum bu ve bunun gibi bir kısım şiirlerini tersten okumayı seviyorum,birde tersten okuyun...:):)

  • /bir nebi'nin gözyaşı düşecek cehenneme.../

    çok iyiydi.

    Saygılarımca😎

  • 13 yıl önce

    çok şey söylenebilir ama en iyisi hiç bir şey söylememektir.. zira şiir..taraf olmaktır ... ve taraf olduğum yerden... neyse...

    fakat şiir oldukça güzel